Modellrelaterade diskussionsforum > M-serien
Stöldförsök - kopierad nyckel?
Mikael Wahlén:
Är det någon som har tips hur man säkrar att bilen förblir egen egendom?
Hittade bilen med öppnad taklucka och inner backspegel på sned, (kraftigt) för en vecka sedan, låste in bilen i garage på annan ort. Har nu kontaktat Larmtjänst samt beställt tid för montering av extra larm/imoblizer, men finns det andra alternativ för att ha bilen ifred, (förutom schäfer i bagageutrymmet)?
Fredrik M:
Inte mer än att hålla bilen inlåst tyvärr, jag har kvar min bil i flerbilsgaraget som tillhör den förra lägenheten trots att jag numera bor i villa. Den kommer att få vara kvar där tills jag byggt garage som skall förses med larm.
Låter som någon försökt att klättra in i din bil via takluckan, men hur 17 fick de den att öppnas?
Mikael Wahlén:
De har troligen använt en nyckel i förar dörren och för att vara säkra på att larm inte startar har de förökt blockera rörelse detektorn vid takluckan, varför den var öppen förblir en gåta, men lyckas man komma åt OBD uttaget kan man programmera vad som helst....
Kan tillägga att bilen är stöldmärkt på flera ställen med DNA inklusive varningsdekal, har även etsat registreringsnummer på ALLA rutor, ändå är det någon som ger sig på bilen, jag undrar vad de saknar bakom pannan >:(
Är det idé med en rattkrycka och vilken sort i så fall?
Fredrik M:
En del rötägg stjäl ju roliga bilar endast för att köra sönder dem, låter mer som att det är sådana som varit i farten. Om de nu inte struntar i hur mycket man stöldmärker? Bilen går snabbt iväg till korrumperade länder där stöldmärkning inte är värt någonting.
Mikael Wahlén:
Såja, nu är det dubbla larm i bilen, orginal BMW samt ett DEFA DVS90 och ja den står i larmat garage också. Fast inte i garaget hemma, (har en annan bil där och har inte plats för 2 i samma garage). Jag har ett garage på annan ort, inte så långt bort men det kostar ju extra tid varje gång jag vill ut och köra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion