Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Etanolkonvertering för BMW M3  (läst 1259 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jenny

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma: +0/-0
Etanolkonvertering för BMW M3
« skrivet: juni 07, 2016, 16:38:53 »
Hej.
Undrar om de är någon här som gjort en riktig etanol konvertering?
Eller kör ni med blandning av E85 och bensin?
Tad tänker ni om att tanka etanol?
Är det sant att bilar blir svårtstartade med etanol?

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Etanolkonvertering för BMW M3
« Svar #1 skrivet: juni 08, 2016, 05:32:58 »
hej, förstår inte riktigt poängen att köra etanol (e85), om jag tänker på alla ecofuel, och annat trams miljöbil som bara krånglar, kletar igen spridare, fräter sönder slangar och annat och pumpar som skär. bilar drar dubbelt så mycket av e85 om man jämför mot vanlig 95okt
det kanske är bra men inte i mina ögon :) jobbar med bilar dagligen och so fort jag hör e85 får man rysningar ;)
kör du en m3 kör den som den är byggd att köras med rätt bränsle och körglädje ;)
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Jenny

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma: +0/-0
Etanolkonvertering för BMW M3
« Svar #2 skrivet: juni 10, 2016, 11:09:26 »
Jag tror att jag håller med dig att det är kanske inte en rätt sätt att spara pengar men man kan också egentligen få problem . Först tänkte jag att det är så kul (etanol), men då läste jag mycket om ecofuel och det verkar inte så.

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2922
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Etanolkonvertering för BMW M3
« Svar #3 skrivet: juni 10, 2016, 13:50:49 »
Nä etanol är inte rätt väg att gå, känns inte som en M3 är riktigt det ultimata valet av bilmodell om man vill ha bränsleekonomi.
Bilhistorik: Saab 900 T16 1984 -> Honda Civic 1.6i 1988 -> Audi A4 1.8 1995 -> BMW 318is 1990 & BMW Z3 2.8 1997 -> BMW 330i 2001 -> BMW 125 iC 2011 & Volvo XC70 2.5T AWD 2003 + Peugeot 107 2008 som bruksbilar.

 

Reklampartners