Modellrelaterade diskussionsforum > Oldtimers

Årets första tur avklarad

(1/2) > >>

Thomas i Luleå:
Äntligen får vi ta fram BMWn igen.
I helgen avklarade vi något som kallas Alterrundan här i Norrbotten. En tipsrunda i vinterlandskap
med ca 60 startande fordon.
Gick väl rätt bra men framför allt så fick jag lufta 501/8an.
Här kommer några bilder

Alain:
En raritet! Kan tänka mig att du är nöjd med den. ;)
Kommer du med i BOS träff?

Thomas i Luleå:
Japp, riktigt nöjd.  ;)
Efter renoveringen så börjar mängden mil att ha gjort sitt till för att den skall bli riktigt tillförlitlig.
Nu skall jag riva isär bromsarna igen innan besiktning, det finns bakelitschims vid bromsbackarna som är av dålig kvalitet
och de skall bytas innan besiktningen.
Nuförtiden svarvar jag dessa av delrin eller acetal.

Nej tyvärr, det blir inte B.O.S för mig, vi satsar på stora BMW-V8 träffen i Wismar i nord Tyskland under midsommarhelgen.
Brukar det vara någon på träffen som har BMW före neue klass?

Alain:
Hej Thomas.

Åker du ner körande eller har du den på släpp?

Kan tänka mig att det inte är lätt att hitta nya delar till dessa modeller, hjälper ni varandra för att hitta?

Sund att du inte kommer till BOS träff, har för mig att det finns 2st som kommer men inte vet var ifrån.
Jag tror att BOS träff med bara BMW i alla modeller är första eller andra i världen, det är så många att en dag inte räcker länge, nu är det 2 dagar.

Thomas i Luleå:
Hej Alain,

Det blir så att vi kör, att åka är ju halva resan. Den tiden på året är oftast rätt fin att åka, dessutom finns inte något
som sliter på bilen.
Att hålla modellen vid liv har blivit enklare med åren eftersom intresset har ökat och fler producenter av detaljer
har kommit till.
År 2000 när jag började min renovering så fanns bara några få i Tyskland som nyproducerade, det gjorde att
sammanhållningen bland oss som renoverade blev rätt bra och ringen av kunskap och sammanhållning blev stabil.

I år blir vi ungefär 6-9st bilar från Sverige till träffen. Träffen inbegriper V8-modellerna samt de första med rak-6or samt Neue klass.
Vi brukar bli mellan 70 och 110 bilar samt därtill hörande besättningar. Det är rätt häftigt när ett helt hotell tas upp av en BMW-träff och dess aktiviteter runt omkring. :)

Det kanske är läge att lägga upp lite bilder här på forumet när träffen har varit, någon kanske blir intresserad av det äldre segmentet av BMW. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion