Övriga diskussionsforum > Foto och medlemmar

Bildvisning

(1/4) > >>

Leif L:
Någon som känner till ett bra bildvisnings program för iMac som är enkel att använda och kopiera sina egna bilder ifrån, och till ett forum, till ett mail eller webbsida ?

Fredrik M:
Vet inte om jag inte riktigt fattar men det låter som du inte behöver ett bildvisningsprogram typ iPhoto som finns med i OS X utan en plats att kunna lägga ut bilder på för att sedan kunna länka dessa till andra webbsidor?

Finns väl en del olika sådana tjänster på webben, jag kan inte rekommendera någon då jag använder min egen hemsida som värd för bilder jag vill publicera bland annat här på BimmerPower.

I mail lägger du ju enkelt till vilka bilder som helst, antingen genom i Photo eller bara länka dem från valfri plats på din hårddisk. Behövs ingen extra programvara för det.

Alain:
Om jag förstår rätt det du vill, jag använder Imageshack som fungerar bra för mig.
Du kan ta en titt, läsa i Vertyg eller testa.
http://imageshack.us/

Leif L:
Tack för svar Fredrik och Alain.....jag har iPhoto och vill man kopiera direkt på bilden från iPhoto för att lägga den på ett forum t.ex e28.se så går inte det.
Jag använder i nuläget Autopower som värd för mina bilder som jag därifrån kopierar bilden och lägger den på e28.se som var aktuellt för min del idag.

Det verkar som att det inte går att kopiera bild från iPhoto till ett forum...kan tycka det är svagt att man inte kan det...eller har jag missat något angående detta på iPhoto ??

Alain:
Testa med Imageshack.us, regga dig, ladda (Browse) upp en bild från bibliotek i din dator, välj storlek EX: 800x600 och ladda upp nu.
När den är uppladdat, välj rutan forumkod, klicka på den för att markerar, kopierar och klistra in på forumet. ta bort understa raden, spara.
resultat:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion