Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Positionsljus USA import  (läst 2264 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad davber-1

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Positionsljus USA import
« skrivet: september 03, 2017, 16:51:31 »
Hej!

Jag har precis importerat en BMW 335 Xdrive (-13) från USA. Jag tog hem den som flyttgods så jag fick dispens i besiktningen med röda blinkers etc. Det enda jag inte fick dispens med var gula positionsljus fram. Det är samma lampor som används för blinkers fram, men enligt besiktningsmannen räcker det att stänga av funktionen för positionsljusen. Tyvärr kan inte BMW programmera om detta då det inte är en ”standard” BMW justering.. Killen på BMW sade dock att det går att göra ganska enkelt, men han får inte göra det.
 Finns det någon som känner till en enkel lösning på detta??

Mvh
David

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Positionsljus USA import
« Svar #1 skrivet: september 03, 2017, 17:13:12 »
Märkligt svar, mig veterligen är det bara en on/off inställning i datorn och om jag inte är helt ute och cyklar så går det att göra själv med exempelvis Carly.

Carly for BMW
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad davber-1

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Positionsljus USA import
« Svar #2 skrivet: september 03, 2017, 19:04:12 »
Ok. Någon som vet någon i närheten av Trollhättan som har denna möjlighet?Verkar som man måste beställa adapter mm från Carly för att kunna göra det själv. Behöver hjälp snabbt....

 

Reklampartners