Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Vad är det som gör dig ledsen just nu?  (läst 8868 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Vad är det som gör dig ledsen just nu?
« Svar #30 skrivet: juli 31, 2015, 10:13:47 »
Kan förstår att du är förbannad! :(
Verkligen tur du hade att inte krocka med en annan bil eller inte tappade bromsock på väg.
Fatta inte att det kan finnas så oseriös företag men tyvärr, finns mer än vad man tror.
Hoppas att du får den fixat så att du kan köra med säkerhet.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Vad är det som gör dig ledsen just nu?
« Svar #31 skrivet: juli 31, 2015, 11:27:40 »
Kan förstår att du är förbannad! :(
Verkligen tur du hade att inte krocka med en annan bil eller inte tappade bromsock på väg.
Fatta inte att det kan finnas så oseriös företag men tyvärr, finns mer än vad man tror.
Hoppas att du får den fixat så att du kan köra med säkerhet.

Bilen är fixad och går tyst och fint igen samt att bromsarna känns som de skall igen, har även fått info från firman jag köpte den av att min bil lämnades vidare till en allmän bilverkstad på grund av att de själva endast servar ett annat bilmärke och vid tillfället hade de även väldigt lång kö, men ville ju då vara schyssta och fixa min bil snabbt så inte jag skulle bli lidande. Så kritiken skall gå till den andra bilverkstaden som gjort ett väldigt dåligt jobb, firman jag köpte bilen av står för mina kostnader och jag hoppas att han i sin tur kan få en kredit på det slarviga jobbet som den anlitade verkstaden gjort.

Ja jag vill inte ens tänka på om oket eller beläggen lossat och kilat sig fast i fälgen eller på annat ställe så bakhjulen hade låst i 120 km/h häromkvällen. Det hade blivit en piruett som heter duga det.

Men som sagt, jag är glad att det uppdagades i går och inte på väg till Gotlandsfärjan i morgon.  8)
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Vad är det som gör dig ledsen just nu?
« Svar #32 skrivet: augusti 03, 2015, 00:10:54 »
Bra att det är fixat och hoppas verkligen att företag där du köpte bilen kommer i framtiden att anlita en annan verkstad och att verkstaden komma att lära sig av sina misstag.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad BROR

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 251
  • Karma: +11/-0
  • Kön: Man
  • Bakhjulsdrivet - Finns det annat?????
Vad är det som gör dig ledsen just nu?
« Svar #33 skrivet: augusti 11, 2015, 13:56:18 »
Att jag jobbar och det är fint sommarväder och semestern (när jag hade) regnade bort  :(
-01 E39 525ia med Bavaria paket, trivselfaktor 100+
SÅLD :'(

 

Reklampartners