Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Detta köpte jag nyss-tråden  (läst 89042 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1156
  • Karma: +26/-0
  • Tyskbils-tok :P
Detta köpte jag nyss-tråden
« skrivet: januari 24, 2012, 21:56:04 »
En rolig tråd som man hittar i flera forum ;)

Regler:
Ta en egen bild på det ni köpt!
Inköpsställe ska vara med
Pris ska också vara angivet

Gäller inte bara bildelar.. kan vara kläder, mc, godis osv

:)
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #1 skrivet: januari 26, 2012, 22:23:38 »
Kan vara rätt roliga dom här trådarna.
Jag börjar dock med ett tråkigt köp.... :)
Soffa, IKEA Kramfors 14 000:-


2x IKEA Malm byrå, tror det var 695:- styck.


Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #2 skrivet: januari 27, 2012, 08:49:09 »
Stiligt, helt i min smak.
 
Ang. Malm-byråerna kan man aldrig får för många av dessa.  8)   
 
Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #3 skrivet: januari 27, 2012, 16:07:53 »
Har 5st Malm-byråer. :) Dom här senaste har jag dock inga kalsonger och strumpor i, mest cd-skivor och kablar.

Gjorde ett lite roligare inköp idag, en single malt:


Tror den kostade 329:-

Är väldigt mörkt i mitt vardagsrum och kameran är gammal, så det blir lite skumma bilder...
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #4 skrivet: februari 04, 2012, 18:16:39 »
Är det bara jag som är shopoholic? ;D ;)

Sitter och kollar på lyxfällan och konstaterar att dom skulle få göra ett dubbelavsnitt om dom skulle kolla upp min ekonomi. :D
Är prylfanatiker och handlar upp lönen så fort den kommer på "leksaker"

Beställde en Bluray-spelare från net on net i veckan, har kommit hem nu. Jag ville helst köpa den på HIFI-klubben här i stan, men dom hade den inte hemma. Gillar den butiken skarpt, mycket kunnig och trevlig personal och man får prova grejerna som man vill i lite mera hemmaliknande omgivning. Motsatsen till de stora kedjorna alltså. Sen är dom väldigt billiga också, ofta samma priser som net on net t. ex.

Det blev en Samsung BD-D6500 för 1790:- med en massa finesser och funktioner (som jag aldrig kommer att använda).
Men det jag gillar med den är att den även fungerar som en mediaspelare. Den kan via trådlöst nätverk spela upp filmer eller musik från t.ex. laptoppen jag har i sovrummet eller stationära datorn i vardagsrummet. Sen har den en massa internetfunktioner och appar man kan ladda ner.

Men det lustiga i det hela är vad jag har för TV att koppla den till, en tjock-tv 28" Visserligen världens dyraste TV när det begav sig, men det var ett tag sen när det begav sig för denna, 20 år sen ungefär. Den kostade 66 000:- då  :o Det var onekligen intressant att surfa på internet via en blurayspelare på en så gammal lågupplöst tv, inte lätt att se något... Tanken är väl att jag ska kliva in i platt-tv världen framöver. En Samsung UE55D8005 står på önskelistan.

Försökte fota den, men mörkt och mycket blanka ytor gjorde att fotot blir dåligt, men den är riktigt snygg.



Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #5 skrivet: februari 05, 2012, 12:00:49 »
Fin BR-spelare Galant!  :)  Jag uppskattar verkligen smarta maskiner, som den här spelaren. Det är bara lite mer än ett år sedan jag köpte två nya platt-TV och jag sitter redan och stör mig på att jag inte köpte en s.k. smart-TV med nätverksuppkoppling istället. Tänk att ligga i sängen och kolla på Youtube!  :D


Köpte en Sony PS3 i fredags. Kommer ingen bild, alla vet väl hur dem ser ut. Var länge inne på en bärbar dator med HDMI och möjlighet att spela HD-material. Tänkte att också att en bärbar dator fixar allt som s.k. multimediamaskiner kan och mycket mer för inte så mycket extra pengar. Och man behöver inte tänka på Spotify-kompabilitet med en dator.
Fast nu blev det en PS3 istället. Och jag är imponerad, maskinen är smart och bilden är grym, både på spel och på BR-spelaren. Den fungerar utmärkt som multimediaspelare, går att streama film och musik från datorn. Det finns även tjänster på nätet som är riktigt schyssta. Igår lade jag in Vidzone, enkelt uttryckt "ett Spotify med musikvideos", gratis. Det finns mer att upptäcka!  :)  För musikfrälsta har Sony ganska nyligen lanserat ett eget Spotify, som dock det också kostar pengar. Och för er som är Spotify-freaks (som jag) går det att lägga in så det streamas  från datorn. En halvlösning försvisso eftersom det inte går att styra från PS3´n, men det löser man enkelt med sin smartphone, till Android använder jag Spotimote. Så telefonen blir som en fjärrkontroll till Spotify och kommunicerar via trådlöst nätverk med datorn. Jag behöver m.a.o. inte springa ner till datorn i källaren när jag vill lyssna på något annat.  :)  Det går också att surfa på den, den har inbyggd webläsare. Med tanke på hur mycket PS3´n kan är den oerhört prisvärd, jag gav 2200kr för min med 320GB hårddisk på MediaMarkt. Det är ungefär vad en Logitech Squeezebox (internetradio och Spotify) och iPod Touch kostar. iPoden kan mycket men har inget minne att komma med och kan inte spela fina spel. Så jag är väldigt nöjd med köpet även om jag nog är sist i landet med att köpa en...  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad CarpeDiem

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1156
  • Karma: +26/-0
  • Tyskbils-tok :P
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #6 skrivet: februari 05, 2012, 12:42:40 »
Jag köpte en kopp kaffe för 12:-

BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #7 skrivet: februari 05, 2012, 16:17:41 »
Davve, jag funderade på PS3 också, den har verkligen många vettiga funktioner och mycket bra kvalitet till ett bra pris. Rätt snygga är dom också.
Jag spelar dock inga spel så den delen skulle bli helt outnyttjad, det har inte producerats ett bra spel efter Tetris. ;D

CarpeDiem, det där är det enda som duger på det skitstället. :) ;)
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #8 skrivet: februari 05, 2012, 16:32:48 »
Davve, jag funderade på PS3 också, den har verkligen många vettiga funktioner och mycket bra kvalitet till ett bra pris. Rätt snygga är dom också.
Jag spelar dock inga spel så den delen skulle bli helt outnyttjad, det har inte producerats ett bra spel efter Tetris. ;D
Kommer inte heller att spela något förutom Gran Tourismo 5. Just detta mycket schyssta bilspel (har spelat det innan) var ett argument för att faktiskt skaffa en PS3. Tyvärr fanns det inte inne när jag köpe PS3´n.  :(  Barnen kommer dock spela en hel del...
Tetris är f.ö. ett fantastiskt spel som jag spelat mycket. Var faktiskt inofficiell högstadiemästare ett tag.  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad CarpeDiem

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1156
  • Karma: +26/-0
  • Tyskbils-tok :P
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #9 skrivet: februari 05, 2012, 17:56:18 »
Galant turbo: Det har du helt rätt i ;D
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #10 skrivet: februari 07, 2012, 11:02:11 »
Köpte jag i lördag till min pärlan, behöver inte skriva var jag köpte den. 8)
Den gamla gick i graven. ;)
Det värsta är att på blocket, en begagnad kostar mellan 1700 -2500:- utan garantin,  Schmiedmann ta för en ny till min 530 03a: 1450:- inkl moms.


Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #11 skrivet: februari 11, 2012, 21:41:43 »
En ny lite längre snok mellan vägguttag och strömrenare, inte för ljudets skull men det ser attans så bra ut.

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #12 skrivet: februari 11, 2012, 23:46:07 »
Ser riktigt stiligt ut!
Man slipper ju gömma undan kablarna när dom ser ut så där.  :D
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #13 skrivet: februari 12, 2012, 08:33:02 »
Ser riktigt stiligt ut!
Man slipper ju gömma undan kablarna när dom ser ut så där.  :D

Ja nästan synd att gömma undan sådana kablar och med en diameter på 1.6 cm så är det inget man petar ned bakom golvlisten direkt. Speciellt inte när högtalarkablarna är av samma märke och således har samma utseende och tjocklek. Blir inte bättre av att jag dessutom kör med biwiring.

Bra dammsamlare är de med… den dagen man flyttar ihop med någon lär jag behöva ett lekrum för mina prylar.  ;D
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #14 skrivet: februari 12, 2012, 09:49:13 »
Snygga kablar är det, och ska helst inte gömma undan.
Man köper och samla otroligt mycket när man är ensam men när man är ihop med någon,
då finns andra prioteringar och då köper man inte lika mycket, tänk att ett rum i en lägenhet kosta ca 2000:- i månaden. ;)
 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners