Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bmw 530xd 06 E60 Förardörren går ej att öppna varken inifrån eller utifrån HJÄLP  (läst 965 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad EliasE60

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Karma: +0/-0
Hej.
Jag köpte en 2006 e60 530xd igår och all fungerade som det skulle men idag när jag låste upp bilen så går alla dörrar att öppna utom förardörren. Låset ser ut att gå upp om man kollar på piggen i rutan men dörren går fortfarande inte att öppna, om jag håller handen på handtaget på utsidan så kan jag känna att något rör sig när jag trycker på lås upp knappen och jag känner att vajern sitter kvar på utsidan och insidan, jag har kollat mycket på forum och youtube men hittar inget om just detta, visst det finns videos på hur man tar av dörrsidan men alla har ju redan dörren öppen, jag får ju då inte upp min. Jag har även provat att låsa upp med nyckel i dörren och det gör ingen skillnad Jag har även kollat alla säkringar och testat bilen med felkodsläsare men hittar inget fel. om någon vet hur man fixar detta så uppskattar jag det extremt mycket!

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10073
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Hej Elias 60
De första jag tänker på, har du tvätta bilen nyligen?
Isf, jag tror att vatten har gått in i låset och torkade och låsset kärvar låskista.
testa me E56 eller WD40 och testa efter, hoppas att det är bara det.
Hör gärna av dig.
Mvh.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad EliasE60

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Karma: +0/-0
Hej, vad jag vet så har inte bilen tvättats nyss och när jag låser upp den så känner och hör jag att något rör sig i låset men dörren sitter fortfarande fast, men jag ska prova med lite WD40 tack för tipset

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10073
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Om det inte går kan du gå in med andra dörren och testa ay öppna förare dörren?
Om det går, ta bort panelen så att du kan se insida, kanske där kan du ser var det skärvar
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad EliasE60

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Karma: +0/-0
Nej den går inte att öppna varken utifrån eller inifrån,panelen går inte att få av utan att göra sönder den

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10073
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Hej.
Litet tråkigt att det inte går att öppna.
Testa ta inne nyckel i dörrlåset, luft upp handtag och vrid nyckeln ett steg längre och se vad som händer
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad EliasE60

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Karma: +0/-0
Ett steg längre hmm aldrig provat det, ska prova det så fort jag kommer hem

 

Reklampartners