Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Liten blå bil med pil  (läst 1595 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stefangalen

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Liten blå bil med pil
« skrivet: juli 14, 2023, 13:16:17 »
På vår nyinköpte BMW 118i så dyker det upp en liten symbol på displayen ibland när man släpper på gasen, en liten blå bil med pil ovanför pekandes åt samma håll som bilen. Någon vet vad detta innebär. Har letat i manualen men inte hittat symbolen. Liknande den på bilden jag skickar som bilaga.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10054
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Liten blå bil med pil
« Svar #1 skrivet: juli 15, 2023, 11:24:24 »
Hej Stefangalen.
Jag kollade och letade på nätet men inte hittade någonting om ditt problem.
Skulle inte tveka att ringa till Schmiedmann och ställa om din förundersökningen, du säkert får rätt svår.
Jag skulle gärna också får svår på det.
Mvh.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad stefangalen

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Liten blå bil med pil
« Svar #2 skrivet: juli 15, 2023, 11:44:02 »
Jag lusläste manualen och fann bilden till slut. Symbolen indikerar något som de kallar segling, och det innebär att motorn är frikopplad från växellådan, frikoppla i utförsbackarna helt enkelt.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10054
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Liten blå bil med pil
« Svar #3 skrivet: juli 16, 2023, 08:14:42 »
Hej Stefangalen.
Bra att du hittade svaret på det. Nu ha vi ett svar på undersökningen och det kan hjälpa annat ifall att vi får fram den frågan av en annan medlem.
Hör gärna av dig ifall att du undrar om någonting annat.
Tack.
Mvh. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners