Övriga diskussionsforum > BMW (Diesel) Trimning, Bränslesystem, Fordonselktronik

Kort missljud/vibration efter trimning vid ordentlig acceleration(320d E90)

(1/1)

Adrian:
Hej! Chippade min 320d 177hk automat 2010:a till 230hk hos en etablerad verkstad med gott omdöme. Om jag efter detta accelererar ordentligt, behöver inte vara plattan i mattan men som sagt, ganska ordentlig gas så ger bilen när man passerar exakt 60km/h ifrån sig en kort vibration och mörkt skorrande ljud som verkar komma bakifrån på bilen. Det låter/vibrerar bara några tiondelars sekund när jag passerar exakt 60km/h (ca 2500 varv). Om jag accelererar lika fort men släpper gasen precis innan jag passerar 60km/h så är allt däremot precis som vanligt. Har provat med både säsongsnya vinterdäck och nu även med sommardäcken och samma fenomen uppstår. Det är inget besvärande egentligen, men jag är orolig att jag nöter på något i drivlinan och hade gärna velat veta vad detta beror på då detta inte förekom innan chippningen. Någon som kan upplysa mig om detta? Tack på förhand!

Alain:
Hej Adrian


Välkommen på Bimmerpower.org


Tråkigt när man får en sådan problem.
Det verkar som att den verkstad där du lämnade bilen missade någonting.
Jag inte kan så mycket om motoroptimering men skulle rekommenderar dig att ta kontakt med en av VTEK och berätta vad du har för problem.
VTEK är ett seriös företag och säkert kan ge dig en förklaring.
Har du en VTEK företag nära där du bor?







Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion