Övriga diskussionsforum > BMW (Diesel) Trimning, Bränslesystem, Fordonselktronik

330D går ojämnt!!

(1/3) > >>

KenKen:
Ja har ett litet störande problem med min 330 D -2003. När man kör på raksträcka med jämn gas så går bilen knyckigt ibland, mellanåt kan den stanna en snabb sekund, hade den oxå en på tomgång och då tänke den stanna.. skulle tro att de är nåt med bränslet, spridare? bränslepump? filter? kan nån hjälpa mej?
Tack!!

Alain:
Det första jag kommer på kan vara LMM, om det är fel på den, den kan ge fel värden.
Testa att koppla av den, om motorn går sämre då är det inge fel på den däremot, om den går på samma sätt då bör du testa en annan.
Jag inte vill säga för mycket, kan tänka mig att Diesel Kungen kan hjälpa dig med några idéer.

hejmer:
Kan ju vara i princip vad som helst , tex kamaxellägesgivare, fel bränsletryck mm. Inte lätt att ställa diagnos utan att kolla av felkoder tyvärr

Fredrik M:
Om det är samma kamaxellägesgivare som på en 330i så skulle jag sätta en slant på att det är den. Symptomen låter exakt som detta och kvaliteten på dessa givare är allt annat än bra. Dock är det ett av de bästa alternativen för den är inte ruskigt dyr och jag såg på när min mekaniker bytte den på 10 minuter ca.

KenKen:
Okej, ska forska lite mera på domhär sakerna då.. ni tror int då att de kan va nånting på bränsle sidan?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion