Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Hur man anmäler bedrägeri bilförsäkring  (läst 1944 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Hur man anmäler bedrägeri bilförsäkring
« skrivet: december 08, 2012, 09:58:06 »
Hur man anmäler bedrägeri bilförsäkring.

Bilförsäkring bedrägeri är ett allvarligt brott. Den kostar försäkringsbolagen miljontals dollar, och en del av den kostnaden är över på förarna. Det inträffar när en ägare försöker att lämna in en falsk påstående, som till en stulen bil som verkligen har övergivits. Det finns många sätt att rapportera detta bedrägeri, och att göra det gör förare och försäkringsbolagen en stor tjänst. Rapporteringen tar bara några minuter och kan göras var som helst om du har en mobiltelefon
Du behöver:. .
Mobiltelefon
Internet.
1.
rapport det påstådda brottet till din lokala polisinrättning genom att ringa dess nummer kontorstelefon. Antalet finns i din lokala telefonbok, eller information genom att ringa 411. Rapport datum för händelsen, fordon märke och modell och namnet på den person som tros vara inblandade. All relevant information kommer att hjälpa polisen att lösa och åtala brott.
2.
Ring 800-TEL-NICB och rapportera händelsen till National Crime Försäkringsbyrå. Denna organisation hanterar anmälningar av bilförsäkring bedrägeri och erbjuder även en gratis fordonets chassinummer (VIN) kontrollera tjänst för bilköpare. Ge dem samma information som lämnas till polisen.
3.
Texten ordet "bedrägeri" för att TIP411 eller 847. 411. Denna tjänst är tillgänglig för alla som har en mobiltelefon, och det är anonymt. Det kan användas som ett alternativ till att ringa 1-800 nummer i steg 2
4.
Gå till NICB hemsida, nicb. org och fyller i sin försäkring form bedrägeri spets . Hitta det halvvägs hemsida på vänster sida, eller direkt på nicb. org /speak_up /speak_up.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners