Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: VIP-visning av 1X  (läst 7314 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
VIP-visning av 1X
« skrivet: oktober 12, 2009, 11:27:00 »
Har fått inbjudan från BMW att kika på nya BMW X1 på onsdagskväll.
Så här står det i brevet...

"...Nu har du chansen att bli en av de första att uppleva helt nya BMW X1. Kvällens huvudattraktion är utrustad med allt du behöver för att kunna göra det som faller dig in. Smarta funktioner, kreativa förvaringslösningar och kraftfull men effektiv motor. Du sitter dessutom högre och överblickar allt i en bil som inspirerar till såväl körglödje som upptäckarlust. Ni bjuds även under kvällen en exklusiv förhandsvisning av nya BMW 5-serie Gran Turismo..."

Få se om jag kan ta några bilder och lägga in här så att även ni som inte ska på visningen får uppleva BMW:s nya skönhet.  :)
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • Kön: Man
  • <>
SV: VIP-visning av 1X
« Svar #1 skrivet: oktober 12, 2009, 11:51:34 »
Trevligt. Ta med kameran.

Själv är jag fortfarande GRYMT tveksam till 5-serien GT...
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
« Svar #2 skrivet: oktober 12, 2009, 12:57:10 »
Har fått inbjudan från BMW att kika på nya BMW X1 på onsdagskväll.
Så här står det i brevet...

"...Nu har du chansen att bli en av de första att uppleva helt nya BMW X1. Kvällens huvudattraktion är utrustad med allt du behöver för att kunna göra det som faller dig in. Smarta funktioner, kreativa förvaringslösningar och kraftfull men effektiv motor. Du sitter dessutom högre och överblickar allt i en bil som inspirerar till såväl körglödje som upptäckarlust. Ni bjuds även under kvällen en exklusiv förhandsvisning av nya BMW 5-serie Gran Turismo..."

Få se om jag kan ta några bilder och lägga in här så att även ni som inte ska på visningen får uppleva BMW:s nya skönhet.  :)

Vi ser fram mot ett reportage. Bra initiativ, Daniel!!

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: oktober 14, 2009, 22:07:00 »
Nu var jag och fick se både X1 2.3d och GT 530d.
Några korta reflektioner...
Jag blev inte så imponerad av X1'an. Vi kunde inte hitta någonting nytt på bilen. Allt som finns på X1 finns redan i andra Bimmers. Den kändes mest som en billigare version av de övriga X-serien. Förtsta intrycket blev, plastig och billig och inte vill ha känsla om man jämför den med större syskonen.

Däremot GT (530d) imponerade så in i helvete. Vilken bil, vill ha känsla direkt. Bilen ser verkligen maffig ut. Fetare än allt jag sett i samma klass, Chrysler 300 C eller Audi A6, släng er i vägen. :)
Bilen är utrustad med många nya och roliga funktioner såsom bagageluckan kunde öppnas på två sätt. Luckan var utrustad med två knappar en på varsin sida. Öppnade man luckan med vänstra knappen då fick man mindre öppning på bagaget, öppnade man med högra knappen då öppnade sig hela bagageluckan.

Angeleyes med vit sken bl.a. Sedan så gillade jag att det gick att justera stolarna i baksätet (ryggstödet).

Bilderna jag tog blev inte så jätte bra pga belysningen i hallen, jag kommer ändå att lägga upp några lite senare.
Annars en mycket trevlig kväll med en hel del BMW-snack och sist men inte minst, GT är mycket snyggare live än på bilderna. Audi och Mercedes lär jobba på för att kunna slå den.  ;)

Utloggad Mixtus

• Senior
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 368
« Svar #4 skrivet: oktober 14, 2009, 23:08:59 »
X1 är allt annat än en skönhet. Urk!

Inloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10075
« Svar #5 skrivet: oktober 14, 2009, 23:15:28 »
GT 530d verkar vara helt OK och atraherande undrar om det kommer en GT touring
Nu finns den i modeller, ska bara lägga in bilder.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
« Svar #7 skrivet: oktober 15, 2009, 00:48:38 »
Snyggt jobbat, Daniel!!

Utloggad Mixtus

• Senior
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 368
« Svar #8 skrivet: oktober 15, 2009, 05:52:09 »
Eftersom X3 är det fulaste BMW presterat så kan jag väl gå med på att X1:an är snyggare. Men det är som att jämföra två grisar. Sorry, inte min favorit. 

Hur som helst, kul att se något annat än pressbilder. Tackar!

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #9 skrivet: oktober 15, 2009, 11:17:09 »
Snyggt jobbat, Daniel!!

Danke schön.  :)

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #10 skrivet: oktober 15, 2009, 11:17:33 »
Eftersom X3 är det fulaste BMW presterat så kan jag väl gå med på att X1:an är snyggare. Men det är som att jämföra två grisar. Sorry, inte min favorit.  

Hur som helst, kul att se något annat än pressbilder. Tackar!

Varsågod. :)

Annars tycker jag att Compact är det fulaste BMW presterat.  :o

Inloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #11 skrivet: oktober 15, 2009, 19:53:30 »
'
Daniel: du skriver: Ni får ursäkta för de dåliga bilderna. Hade man vetat bättre hade man tagit med en bättre kamera. Men det får bli nästa gång.
Är du säkert att det var problem med kameran? Man brukar alltid säga att det är aldrig fel på material men på användare.  :D :D ;D
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #12 skrivet: oktober 15, 2009, 20:05:12 »
'
Daniel: du skriver: Ni får ursäkta för de dåliga bilderna. Hade man vetat bättre hade man tagit med en bättre kamera. Men det får bli nästa gång.
Är du säkert att det var problem med kameran? Man brukar alltid säga att det är aldrig fel på material men på användare.  :D :D ;D

Kameran i kombination med belysningen, sen så vill jag inte heller bete mig som värsta paparazzi heller utan en riktig kamera i handen.  ;D

Inloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #13 skrivet: oktober 15, 2009, 20:20:42 »
'

Kameran i kombination med belysningen, sen så vill jag inte heller bete mig som värsta paparazzi heller utan en riktig kamera i handen.  ;D
Det blir säkert bättre nästa gång med en bättre kamera. ;)

Reklampartners