Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Varvtalsberoende tickande ljud bara i låg fart vid sväng eller efter gupp  (läst 958 gånger)

0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad nasaja

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1

Hej,

Min 530d touring xdrive (årsmodell 2014, motor N57D30) och den har en varvtalsberoende tickande ljud bara i låg fart vid sväng eller efter gupp.
Jag har visat den för många mekaniker och även auktoriserad märkesverkstad, som tog väl betalt för felsökning men svarade med att "vi kan prova" byta damasken på framaxel vänster men jag tror att ljudet kommer från höger axel.

Har någon haft liknande problem eller tips? Detta oroar mig eftersom vi ska strax åka på en lång resa.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10075
  • Kön: Man
Hej nasala.
Välkommen inne.
Det jag tänker på just nu jag är att det kan vara lite problem med bromsskiva som är lite sned eller bromsskiva plåtskydd som går mot skiva när du svänger eller kör i en gupp, kanske värt att kolla upp.
Det kanske kan vara annat men bra att börja någonstans.
Hör gärna av dig.
Mvh: Alain 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners