Modellrelaterade diskussionsforum > X-serien/Z-serien/M-serien/Alpina/Hartge

E70 startar inte

(1/1)

Bmw Claes:
Hej
Behöver lite råd o tips Har x5 e70 som inte vill starta. Det säger bara klick och sen ingenting.
Nytt batterie.
Har prövat med startbooster, byglat batterie bak o till plus i motorrummet . Läst ut felkoder , trottle actuator, Ews får jag som fel och 4x4 hjul men jag tror inte det ngt av dessa som gör att den inte startar,den gick superfint innan . Dpf Har larmat ett par gånger innan. Efter att stannat bilen (avstängd) vid affären så gick den igång med bärgarens booster men nu vill den inte längre. Har tidigare bytt hela databoxen. Känns som att den kanske gått in i limpmode? Alla lampor lyser på instrument displayen.
Tacksam för råd o tips
Mvh Claes

Alain:
Hej Claes

Jag har skälv en X5 4.4
Välkommen på Bimmerpower.org
På X5, du har en pluspol i motorrummet, minus kan du koppla på en bult som håller fjäderben nära den pluspolen, du slipper att pussla i bagagerummet.
Att den bara klickar när du vrider nyckel är ofta på grund av batteriet som är trött och behöver en laddning, låt den ladda cirka 24 timmar.
Som du vet, du trycker på bromspedalen när du starta men om du rakar ha för lite bromsolja i behållare, den vägra att starta, det är en säkerhet åtgärder.
Kan du också kolla vevaxelgivare? Kan vara den som spökar.
Hör gärna av dig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion