Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Svenskar kan inte köra motorväg  (läst 2411 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10052
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Svenskar kan inte köra motorväg
« skrivet: november 29, 2013, 23:32:50 »
Svenskar kan inte köra motorväg
Våra säkraste och bästa vägar är våra fina motorvägar. Till exempel E4:an mellan Stockholm och Helsingborg, som jag ofta kör. Ja, det är lite stökigt på 2+1-vägarna runt Ljungby och genomfarten i Jönköping känns kanske inte helt modern.
Läs mer: http://bloggar.expressen.se/berggren/2013/11/27/svenskar-kan-inte-kora-motorvag/
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Svenskar kan inte köra motorväg
« Svar #1 skrivet: november 30, 2013, 10:15:45 »
så sant ... så sant... jag kör mycket utomlands och är alltid lika förbannad när ja ska köra i Sverige... jag har en aggressiv körstil och detta kan göra många irriterade på tex. motorvägar.
Kör jag tex till Stockholm håller jag på få nervbryt på  r40 mellan Ulricehamn och Jönköping en så kallad 2+1 väg och senare på E4 är det inte mycket bättre. Klassiker är bilen A i högerfilen kör 110km/h och bilen B som ska köra om bil A borde ha sett mej i backspegel att jag kommer i vänster filen i  högre hastighet men då ska han köra om bil A. Bilen B byter fil och kör om bil A i 112km/h. Då har jag redan kommit ikapp bil B som ligger i vänsta filen bra bit bakom bil A. Då blinkar jag med helljuset att han ska lägga sej i högerfilen (detta fungerar bra utomlands) men då fortsätter han köra om utan at accelerera... då kan ja lova att jag svär i bilen.

-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10052
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Svenskar kan inte köra motorväg
« Svar #2 skrivet: november 30, 2013, 11:33:53 »
Håller med dig, hamna ofta i samma situationen, mycket irriterande att man skulle vilja puta ut honom på sida.
Idioter tycker inte om eller när de upptäcker när det är en snabbare bil som försöker att köra om, som sagt, sista idioten är inte född.
 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Maso

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 63
  • Karma: +2/-0
Svenskar kan inte köra motorväg
« Svar #3 skrivet: november 30, 2013, 12:12:02 »
Håller med allt ovanstående;

Jag tog mitt körkort i Holland för 16år sen iom att jag bodde i Holland & Belgien i 7år. Kört en himla massa mil där. När ja kom till sverige blev jag den mest förbannade förare någonsin, så lätt irriterande på alla träskallar i trafiken.

Aldrig tidigare har jag varit så lätt förbannad på folk som e sega, fega, "sovandes" bakomratten, okunniga å värst av allt tror jag ändå är just som artikeln berättar samt en av er att köra om i endast 1-2km/h snabbare å så kommer ja å blinka vilket stör framförande fordon som att jag är idioten när dom är istället!! Ja skriker alltid till mig själv, va fan om alla 30miljoner förare i europa kan å förstår detta körsätt varför ska då svenska säga att ja kör som en idiot!!

En till grej är dom pantande mongon som ska på en motorväg men dom kommer på motorvägen från påfarten i endast 80-90km/h !! Va fan en på fart är till endast för att gasa upp till 100 eller 110km/h så man kan slussa sig in i den anpassade trafiken å inte i en 30km/h lägre hastighet som skapar att den som redan är på motorvägen måste bromsa in å byta fil vilket svenskar sällan kan som lätt leder till nervösa trafikanter å ibland även en olycka!!!!

Utloggad Grabber

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 356
  • Karma: +6/-0
  • Kön: Man
Svenskar kan inte köra motorväg
« Svar #4 skrivet: januari 06, 2014, 21:11:10 »
Man kan dra massa exempel på hur illa många kör men en klockren klassiker måste vara första snön!
Vi bor i Skandinavien, vilket innebär kallare klimat o högre risk (eller möjlighet) för snöfall eller s.k. halka i annat form men likt förbannat blir det ett chock för samhället!
Men vänta nu....  Snön kom förra året, snön kom får 10 år sen o även 100 år mm...  Då är det troligt att den kommer nästa år oxå! Eller?   ???
Blixthalka...  Vad f@n är det?! Det blixtar ju inget! Blixtar det så heter det åska!  ;D
Svart is... Is består av vatten (det vet väl alla) så den är vit eller genomskinlig o andra svarta medel jag känner till fryser inte lika snabbt som vatten!  :o
Vad f@n är fel på folket?!


BMW - Beroende Med Wilja

 

Reklampartners