Modellrelaterade diskussionsforum > 7-serien

E38 728 går bra men svårstartad.

(1/1)

Glund:
Hej alla. Har precis köpt min första BMW. E38 728.
Bilen är väldigt fin men väldigt svårstartad emellan åt.

Ibland går bilen igång direkt och ibland går den inte alls igång. Men vid nästan varje försök så tänder den till men just så pass att den inte får igång. Även ibland så går den igång men går väldigt oroligt på tomgången, som om den inte går på alla cylindrar i ca 4 sek sedan går den hur fint som helst. När bilen väl är igång så går den super fint på tomgång, kan kännas som att den går lite ryckigt vid gaspådrag. Men bara ibland samt ytterst lite. Men såfort jag stänger av och sta starta igen så är den svårstartad.

Tog lös och kollade på gnistan. På cylinder 1?(cylindern längs fram) så kom det EN svag gnista direkt jag vred på nyckeln. Men endast en. Jag nötta lite längre på startmotorn tills bilen tillslut hoppade igång och då började det komma gnistor på stiftet.

Någon som har någon idé eller förslag på vad det möjligtvis kan vara? Är öppen för alla förslag!

MVH Gustaf.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Alain:
Hej Glund
Välkommen på Bimmerpower.org
Köpte du den privat eller från företag?
När den inte vill starta, går motor runt som den ska? Om den gör det, undra om den får bensin som det ska, en motor som inte får bensin som det ska kan den hacka
Kan du ser på servicebok hur det är med servicer?
Eller kommer från tändningen och skulle byta tändstift. (alla sex), att den hackar vid gaspådrag kan också vara från tändstift.
Hör gärna av dig.

Glund:
Hej! Fick precis tillgång till en avläsare. Var vevaxelgivaren som spökade:) tacksam för din hjälp!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion