Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38  (läst 3439 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« skrivet: maj 31, 2016, 21:10:52 »
Jag hittade en highline-liknande designoinredning i pärlbeige (även kallad oyster eller champagne -- det är samma färg) med blå pipes. Pärlbeige är ljusare än den vanliga sandbeige. Framstolar, baksäte, dörrsidor och mittkonsoll.


Highlineinredningen är egentligen i färgen "ecru", nästan samma som pärlbeige, men en nyans ljusare, antingen med blå eller gröna pipes beroende på karossfärg (jag tror highline bara fanns till oxfordgrön och orientblå karossfärg), komfortstolar och nappaskinn.


Mina stolar är countur (sport) med justerbart lårstöd, jag tycker man sitter fantastiskt bra i conturstolarna.


Min svarta bil kommer få en tvåfärgad skinninredning, svarta mattor, svart instrumentbräda och tvåfärgade svart/pärlbeige dörrsidor, svart innertak, pärlbeige stolar/baksäte, svarta bälten, nya svarta mattor med ljusbeige kant.

En omklädd ratt kommer den få också, svart / beige.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10052
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #1 skrivet: juni 02, 2016, 08:57:35 »
Snygg färg men kanske känsligt för smutts, eller?
Skulle behöva byta mina stolar fram och bak i min X5 eller rengöra dom, dom ser ut som smutsiga och inte vet hur jag kan får dom rena, det är sandfärg beige. :(   
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad kazem

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • Bmw 740 M62TU44
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #2 skrivet: juni 09, 2016, 13:50:09 »
Hej
Hojta till ifall du vill sälja countur stolarna du har nu :)
Bmw 4 Life

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #3 skrivet: juni 10, 2016, 02:46:02 »
Alain, det är enkelt: köp Pingens interior clean (bästa jag prövat för att få bort smuts).


Sedan kör du läderfärg för att dutta i de veck och där färgen har släppt - finns till alla nyanser. Man har en liten svamp som man duttar på färgen och sedan får det torka 24 timmar.


Det blir som nytt. :)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10052
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #4 skrivet: juni 10, 2016, 15:09:29 »
Tack för tipset Lasse, ska kolla upp det när jag är tillbaka från Thailand. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #5 skrivet: juni 10, 2016, 22:38:26 »
Aha, vissa har det bra!  :)


När du kommer hem kanske du vill kolla Engelska "the leather clinic", de har bra grejer. Om de har exakt nyans så kör man ju på den, t ex hittade jag BMW Imola red hos dem förut. Jag vet inte vad du har för färg på lädret, men svart är ju alltid svart så den färgen är enkel att hitta i så fall, utan risk för felaktig nyans. Jag har prövat deras "All in one", väldigt bra. Deras "Cream" är exakt BMWs pearl beige.


Det är enkelt att lägga på:

Först vill man kanske ge lädret lite läderbalsam, och låta det dra in ordentligt i lädret 24 timmar.
Sedan rengör man - bort med allt fett och smuts (använd thinner i värsta fall - det viktiga är att det blir rent). Milt sandpapper i värsta fall, det viktiga är att ytan är ren, slät så att läderfärgen fäster.
Sedan duttar man på färgen med en svamp som följer med. Man lägger flera lager med torkning emellan, tills man är nöjd.


Det är kul att göra, för slitet läder blir verkligen som nytt. Små veck där den gamla färgen släppt blir infärgade, och resultatet är att det ser ut som nytt igen.

http://www.theleatherclinic.co.uk/leather-dye-colourants/leather-all-in-one.html

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10052
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #6 skrivet: juli 05, 2016, 11:39:17 »
Nu är jag tillbaka och kan säga att tre veckor är alldeless för lite, vi blev omhandertagen varje dag av frugan släkten, helt underbar!
Vi tänkte att stanna lite i våra hus men det gick inte.
På kvällarna var vi varje dag bjudna på olika restauranger med lång bord för ca 20 pers och buffet, vilken mat! gick upp 5kg, nu när jag är tillbaka måste jag tappa bort dessa 5kg som inte är välkomna på mig, som tur är, kommer det att gå snabb.
Längtar att vara där igen. ;)
 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #7 skrivet: juli 05, 2016, 13:15:33 »
Vilken underbar inredninga Lasse.

Alain: Låter som att du hade en underbar vistelse där mao, kul! =)

Ang. rengöring av klädsel så stämmer det Lasse nämner dvs testa Pingens Interior Clean.

Mvh
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Midas

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma: +0/-0
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #8 skrivet: juli 05, 2016, 18:03:13 »
Jag föredrar ljus klädsel i mina bilar och köpte pingens interiörpaket för att hålla den snygg.

http://www.pingens.se/c/paketerbjudanden/interior-paket/

Det är det bästa jag har provat hittills.

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #9 skrivet: juli 06, 2016, 06:59:34 »
Välkommen hem Alain, Thailand låter bra. Har faktiskt aldrig varit där själv (jag är nog en av de få), men maten låter bra? 5 kg låter dock åt fel håll för mig personligen, jag försöker gå åt andra hållet - bli av med kilon. :) Springer på kvällarna.

Jag väntar fortfarande på mittkonsollen i ljust läder, handskfacket och "pistolfacket" som jag hittade i Tyskland (strulig säljare), men när det är klart blir det så här. Har en ny tvåfärgad ratt också - svart alcantara / pärlbeige nappaläder.


Jag ska ta bilder om en vecka, när den borde vara klar.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10052
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Hittade en highline-liknande designo-inredning till E38
« Svar #10 skrivet: juli 06, 2016, 14:44:39 »
Tack Gemini och Lasse för återvälkommande, skulle gärna flyga en månad till utan tvekan.
Har redan tappat ner 2,5kg utan göra någonting åt. ;)
Här i Göteborg är det har vart regn varje dag i snart 10 dagar i rad, tråkigt. :(
 
Den är så snygg och kan tänka mig att du kommer att behålla den flera år framöver.
 
Jag har inte rengjort än i min X5, hoppas att jag snart hitta tid, har haft mitt barn-barn Alicia (4år) hemma i 10 dagar och det ta mycket tid som jag accepterar att egna mig åt, hon är mitt lilla allt.
 
 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners