Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Lite olika frågor ang E46 325i Touring  (läst 793 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Spawn79

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Lite olika frågor ang E46 325i Touring
« skrivet: september 10, 2022, 08:29:02 »
Hej på er!
Ny här på forumet. Jag har en E46 325i Touring -03 ( Tillverkad -02)

Jag listar mina frågor och funderingar i en tråd istället för att skapa flera :)

Lampan för helljus tänds inte i instrumentpanelen när jag slår på helljuset. Går denna att byta eller är det något annat som kan vara fel?

Knapparna på ratten, dom enda som funkar är öka & sänka hastigheten på farthållaren. Ingen utav dom andra knapparna funkar. Vad kan detta bero på? Lätt, svårt, dyrt att åtgärda?

När motorn startas kall och står på tomgång en stund, när den börjar gå upp i temperatur och sänker varvtalet, då vill den dö en gång när jag rör gaspedalen för att köra iväg. Funkar utan problem efter omstart, och det sker enbart en gång. Vad kan det bero på? Inget stort bekymmer, men tillräckligt för att jag vill åtgärda det :)

När det är kallt ute, minusgrader som det börjat bli ibland här, då är tvåans växel more svårare att få i, ibland vill den hoppa ur någon gång innan den går i ordentligt. Någon som vet varför? Även här försvinner bekymret efter man kört ett tag.

Skickat från min AC2003 via Tapatalk


Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Lite olika frågor ang E46 325i Touring
« Svar #1 skrivet: september 10, 2022, 08:44:04 »
Hej Spawn79.


Välkommen ombord.
Det första jag skulle lolla är att göra rent batteri polarna plus och minus med sandpapper även kontakter, kolla minus kontakt (jord) om den sitter fast, även göra den rent.
Om det är fortfarande problem kan vi efter går vidare men som sagt, en sakt i taget.
Hoppas att det är bara det som är problem.
Mvh.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Spawn79

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Lite olika frågor ang E46 325i Touring
« Svar #2 skrivet: september 10, 2022, 09:51:49 »
Hej Spawn79.


Välkommen ombord.
Det första jag skulle lolla är att göra rent batteri polarna plus och minus med sandpapper även kontakter, kolla minus kontakt (jord) om den sitter fast, även göra den rent.
Om det är fortfarande problem kan vi efter går vidare men som sagt, en sakt i taget.
Hoppas att det är bara det som är problem.
Mvh.
Hej! Tack för svar :)
Polerna på batteriet är fina och batteriet är så gott som nytt. Jordpunkten är också bra.
Lite konstigt att felet med att den vill dö när jag rör gaspedalen bara kommer en enda gång, och enbart när den är kall.



Skickat från min AC2003 via Tapatalk


 

Reklampartners