Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Kamkedjesträckaren???  (läst 828 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad StefanK

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma: +0/-0
Kamkedjesträckaren???
« skrivet: augusti 10, 2020, 00:11:47 »
Motorn och växelspaken började skaka när jag körde ut på motorvägen motorlampan tändes och vände såklart hemåt direkt men strax innan jag var hemma var den kraftlös och det blev värre och när jag hade parkerat gungade hela bilen på tomgång är det någon som har varit med om detta? Eller har kunskap och vet vad som pajade?
Har den ökända N43 motor som det var ett antal av de första modellerna 2005-2007 som hade dåliga kamkedjesträckare men min motor är en ny AT motor nov 2018 och bara gått 1800 mil så man tycker Bmw skulle ha lärt sig och kontrollerat denna del väldigt noga så många år senare



Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Kamkedjesträckaren???
« Svar #1 skrivet: september 03, 2020, 12:21:13 »
Hej StefanK


Misstänker att din kedja är lite för lång, har du testat att spänna den med hjälp av Kamkedjan sträckaren, kedjan ska inte vara lös men väll spännd.
Hoppas att det hjälper.



Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad StefanK

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma: +0/-0
Kamkedjesträckaren???
« Svar #2 skrivet: september 11, 2020, 00:42:29 »
Tack för ditt svar men det var de jävla spridarna kostade 21000 för fyra stycken inkl. bärgning :(


Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Kamkedjesträckaren???
« Svar #3 skrivet: september 12, 2020, 11:38:05 »
Aj! Det gör ont. lider med dig.
Inte någonting som man vänta sig.
21.000 är inte små pengar, vad tänka du göra?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad StefanK

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma: +0/-0
Kamkedjesträckaren???
« Svar #4 skrivet: september 18, 2020, 21:59:36 »
Hur menar du?
Det var ju självklart inget annat att göra än att betala och nu går den äntligen riktigt jäkla fint och både snabbare och starkare och ett helt annat motorljud både på låga och höga varv mjukt och fint inget surr och vibrationer på ettan och när man gasar till bara lite grann så är det ett lite rått gött ljud redan vid 2500 varv på 2:an, 3:an och 4:an vem sa man måste ha en sexa eller åtta???  :D


De ställde om färddatorn för den har visat helt fel men tyvärr gör den det fortfarande så den är väl paj eller kan det vara någon kontakt som bara behöver lite kärlek??

 

Reklampartners