Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E60 - Vad tror ni om denna 530D -05 Touring?  (läst 4592 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Optonic

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 46
  • Kön: Man
    • Min sida på garaget.
E60 - Vad tror ni om denna 530D -05 Touring?
« skrivet: november 14, 2009, 11:25:08 »
Vad tror ni om denna E61 Touring?
Länk:

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_530_dA__Touring__Navi_Proff_24573263.htm?ca=15&w=1

Är det någon som haft med denna firma att göra?
Seriös/ oseriös?

Tacksam för hjälp och tips!
525D M-sport Touring -05

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
SV: Vad tror ni om denna 530D -05 Touring?
« Svar #1 skrivet: november 14, 2009, 12:28:19 »
Ganska ny etablerad företag som har några bilar som ofta säljs för kund räkning.
Trevligt bemötande, vill gärna sälja sina bilar, vet inte om de lämna mer än 3 månaders garantin (säkerhet)
Var där med en kompis för testa en BMW 750 åt honom, den var mycket fin på alla sätt och vis, provkörde ca 1 mil, stannade på en parkering för titta närmare och där efter kunde inte starta (död), Det var inte batteri, väntade 10 minuter och startade igen, åkte tillbaka, parkerade, stängde av motor, startade och död igen, det blev inget köp.
Hörde därefter att bilen ägare ville inte betala reparationer ca 18.000:-
Det kanske var bara otur med den bil.
Gå testa och prata med dom, pressa ner priset, kolla de 3 senast år på bilprovning, kolla om milställning stämmer, det är kanske en bra affär.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • <>
« Svar #2 skrivet: november 14, 2009, 13:47:21 »
Svårt att säga något exakt om bilen eftersom jag inte tittat på den. Däremot ska man vara hälsosamt skeptisk till importerade dieslar eftersom det finns firmor som lever på att skeppa in bilar till sverige och skruva tillbaka mätarna. Därför är det ett absolut måste i det här fallet att ta bilens servicebok och ringa till de verkstäder som servat bilen. Hör vilken mätarställning bilen hade när den var inne. Hittar de inte bilen i datorn är serviceboken med stor sannolikhet falsk = hoppa den bilen.

Vad gäller 530d så har det åtminstone tidigare funnits problem med att automatlådorna ger upp vid ungefär 20.000 mil. Tror dock att det främst gäller E39 med gamla femväxlade lådan. Annat som förekommer är att dieselpumpen går sönder. Svårt att kolla tyvärr på förhand.
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad Optonic

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 46
    • Min sida på garaget.
« Svar #3 skrivet: november 14, 2009, 16:29:04 »
Jag var och tittade på bilen idag. Den var hel och fin invändigt. Men väldigt blästrad huv + front.
Sedan var det lite repor på fronten med. Han erbjöd sig att lacka om huv + front.
Sedan var det bara den enklare kliman i bilen med. Hade gärna velat ha sportstolarna i bilen.

Ska fundera lite mer på 530D, han hade även en svensksåld X5 den kändes mer intressant!
525D M-sport Touring -05

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • <>
« Svar #4 skrivet: november 14, 2009, 18:38:57 »
Jämför gärna bilens skick med X5an. Är X5an fräschare (de har ju gått lika mycket) finns risken att 530in kanske gått lite mer än vad som mätaren indikerat...
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Reklampartners