Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Carlee  (läst 2433 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carlee

  • Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma: +0/-0
Carlee
« skrivet: december 20, 2009, 23:41:01 »
Jaa jag kallas egentligen för Calle är född 1982 och jobbar som kök och inrednings-säljare. Bor i en lägenhet i centrala Uppsala och jag har enligt min farmor varit bilintresserad sedan jag var typ 1.5år. Började min bilkarriär efter några månaders slit på ett tvätteri i en tornadoröd Golf GTi 16v från 1988, vilken bil! Sedan dess har jag betat av 7 stycken andra bilar, några Golfar till, en Corrado vr6, en Nissan Sunny GTI och en Saab 9-3 aero. För två år sedan lyckades jag köra av vägen i runt 170km med min dåvarande Golf gti´96, bröt sönder hela kroppen och då bland annat ryggraden. Så numera sitter jag i rullstol men har väl lyckats repa mig rätt bra och bilintresset har jag lyckats behålla. För ganska ett år sedan var jag helt inne på att köpa mig ännu en Golf GTi, fast en sprillans ny denna gång. Offerten låg klar hos den lokala VAG handlaren bara att signa på så skulle den nya Alpinvita kärran strax vara min. Men så dök det upp en BMW 335 på blocket hos en bilaffär i Uppsala, till ett grymt bra pris!! Trodde inte jag hade råd med en sådan, det var ju en drömbil! En dag efter att annonsen lags ut drog jag och kollade på den och efter ytterligare en vecka va den min!! Av någon konstig anledning är detta min första BMW men jag har inte ångrat mig en sekund!

Här är bilder på kärran:


Som många säkert ser så har jag inte lyckats hålla den i orginalskick. Sedan jag köpte den har det till kommit ett Supersprint catback, 19" Breyton Race GT och H&R sänkfjädrar. Nästa år kommer Vishnu v3, BMS DCI,  BMW m3 oem spoiler, BMW oem Aerolip, tonade rutor x5, och eventuellt Helix IC. Det kommer nog en projekttråd.

Om nån är intreserad så ser jag ut såhär:

Oj det blev en lång presentation, kul att du har läst såhär långt för det hade nog inte jag gjort ::)

Utloggad Ghostrider

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 490
  • Karma: +0/-0
SV: Carlee
« Svar #1 skrivet: december 21, 2009, 00:00:39 »
Välkommen Calle och tack för bilderna!

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
SV: Carlee
« Svar #2 skrivet: december 21, 2009, 00:05:52 »
Riktigt fin bil, fälgarna passar perfekt dessutom.

Välkommen till forumet.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: Carlee
« Svar #3 skrivet: december 21, 2009, 00:13:22 »
Hej carlee, trevligt att du hittade hit och hoppas att du kommer att trivas med oss på bimmerforum.
Jag ser att du fastnade på att köpa dig en BMW som ser mycket fin ut, det får man gratulerar och önskar dig välkommen på bimmerforum. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Carlee

  • Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma: +0/-0
SV: Carlee
« Svar #4 skrivet: december 21, 2009, 16:39:01 »
Riktigt fin bil, fälgarna passar perfekt dessutom.

Välkommen till forumet.

Mvh:
Thomas
Tackar Thomas. Bilen skulle egentligen ha rullat på 19" BBS Lemans kopior men jag lyckades köpa fälgar med fel offset i bak och jag kom på att jag är aldeles för blyg för att åka runt på sådana. Jag har alltid gillat dom första OZ Superturismo så när jag såg dessa Breyton fälgar på blocket va det bara att handla. Det är tur att dom är snygga för dom väger B-L-Y-Y-Y! 

Välkommen Calle och tack för bilderna!

Hej carlee, trevligt att du hittade hit och hoppas att du kommer att trivas med oss på bimmerforum.
Jag ser att du fastnade på att köpa dig en BMW som ser mycket fin ut, det får man gratulerar och önskar dig välkommen på bimmerforum. ;)
Tackar Alain och Ghostrider. Tycker det fortfarande är lite svårt att hitta rätt här men det tar sig nog.  8)

Utloggad kilroy

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Karma: +1/-16
  • Kön: Man
SV: Carlee
« Svar #5 skrivet: december 21, 2009, 16:48:41 »
Vi hoppas att du vänjer dig, Carlee. För övrigt uppskattar vi förslag från våra medlemmar.

 

Reklampartners