Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Tio tips för dig som ska byta vinterhjul  (läst 1960 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Tio tips för dig som ska byta vinterhjul
« skrivet: oktober 31, 2016, 08:52:11 »
Tio tips för dig som ska byta vinterhjul.
Kan tänka mig att ibland kan det vara rena julmarknad att veta vilka vinterdäck som passa som bäst på bilen man har och där man bor.
På Auto Motor Sport hittade jag en artikel just om det plus tio tips som är värt att läsa.
http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20121017/tio-tips-for-dig-som-ska-byta-vinterhjul
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Jenny

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma: +0/-0
Tio tips för dig som ska byta vinterhjul
« Svar #1 skrivet: februari 01, 2017, 13:44:12 »
Tack så mycket för en nyttig artikel. Men att köpa begagnade däck är inte särskilld bra sätt att spara pengar.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Tio tips för dig som ska byta vinterhjul
« Svar #2 skrivet: februari 01, 2017, 15:28:03 »
Problemet med att köpa begagnade däck är att du inte kan veta vad är det för kvalitet och hur gamla dom är och hur länge har dom varit lagrad och hur länge dom håller, köper du nytt då vet du vad du får. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Tio tips för dig som ska byta vinterhjul
« Svar #3 skrivet: februari 02, 2017, 22:10:15 »
Går ju att fynda begagnat om man har tur vilket jag hade hösten 2015 då jag behövde vinterhjul till bruksbilen, fick tag på en uppsättning Pirelli dubbdäck som köpts nya till vintersäsongen 2014/2015 och hann rulla ca. 300 mil innan bilen gick sönder så pass att den gick till skroten och däckförsäljaren valde att köpa en bil av annat märke och därför kom hjulen ut till försäljning.

Fick alltså en uppsättning tokfräscha vinterdäck av bra märke på helt ok original aluminiumfälgar för 4.000 kr, kan säga att jag prutade inte en spänn på det priset.

Är man orolig att de begagnade däcken är gamla går det att läsa på däcken när de tillverkades.

Länk med lite info.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Anders365

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
    • vinterdäck datum
Tio tips för dig som ska byta vinterhjul
« Svar #4 skrivet: mars 08, 2018, 14:47:11 »
Ett bra tips tycker jag är att satsa på testvinnare inom vinterdäck. Då får man bra däck som oftast håller längre vilket är bra "däckekonomi". På denna sida kan du se de senaste testvinnarna inom vinterdäck https://billigavinterdack.se/

 

Reklampartners