Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bild i Bilder i Mac  (läst 1874 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leif L

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 538
  • Karma: +10/-0
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
Bild i Bilder i Mac
« skrivet: maj 17, 2015, 21:01:07 »
Då har jag en fråga och hoppas kunna få svar på nedanstående frustration.
*************************************************************************************

Jag upplever Bilder som riktigt dåligt när det kom till Mac för en kort tid sedan. iPhoto var inte bra men bättre än Bilder.
Det som händer hos mig är att om jag laddar ner en Bild till Bilder så tar det en lång stund, allt från någon minut till flera timmar innan det lägger sig på plats.

Det betyder att om jag vill lägga upp just den bild så får jag med stor stor irritation vänta den tiden ut innan jag kan genomföra laddning av bild t.ex till FaceBook, BimmerPower eller annat jag vill ladda bild till.

Man blir rejält frustrerad att inte få göra bildladdningar på direkten som tidigare hos iPhoto.
Lika illa vilken jag än jobbar med stationär Mac eller bärbar MacBookAir

Någon som känner till eländet i Bilder? Någon som vet varför det blir så?
/// Leif

Utloggad Tor

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 105
  • Karma: +10/-0
  • Kön: Man
Bild i Bilder i Mac
« Svar #1 skrivet: maj 17, 2015, 21:10:06 »
Jag har inte märkt av någon fördröjning.

Tor Andersson
BMW M5 Touring -2008  
Garaget - Mina bilar.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Bild i Bilder i Mac
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2015, 00:22:08 »
Hej Leif.
Tråkigt när detta händer.:(
Vet fler som använder Mac men aldrig hört om en sådan problem.
Händer detta när du vill ladda ner bilder här på forumet?
Använder du ett program utifrån för att ladda ner bilder eller ladda du ner med hjälp av forumet program här på forumet?
Där du svarar på ett inlägg, under finns: Bilagor och andra tillval då kan du ladda ner bilder, är det den som är problem?
 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners