Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Boosterpack?  (läst 1724 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Boosterpack?
« skrivet: mars 28, 2016, 15:04:59 »
I morgon ställer jag på min BMW, har just varit nere och mätt batterispänningen vilken ligger på 11.7 V så jag är lite tveksam på att den kommer att starta i morgon. Bilen står i ett flerbilsgarage och jag har ingen möjlighet att koppla in min batteriladdare så jag funderar på att köpa en så kallad start booster att ha som reserv ifall bilen inte skulle starta.

Någon som använt en sådan och har en liten smidig modell att rekommendera? Är det något annat att tänka på? Vill ju inte förstöra något.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Boosterpack?
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2016, 05:26:28 »
Juh med att jag jobbar med bilar blir det ofta så att många säljare kommer till mig med saker och ting.
Finns juh många nya små bossters på marknaden i storlek av en 7/8" surfplatta vissa mindre och vissa lite större i prisklass runt 2000:- tyvärr är jag skeptiskt och kanske lite snål att testa dessa.
Många säger att dessa boosters är jävligt bra med tanke på sin storlek, men jag kan inte yttra mej då ja inte har testat dessa.
Kanske nåt att testa?
jag kan gå i god för dom äldre typ portföljstorlek  boosters dom fungerar bra på bensinbilar dock sämre på dieselbilar, och så ska man gå upp i prisklass om det skall vara bra inte biltema/jula prylar.
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Midas

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma: +0/-0
Boosterpack?
« Svar #2 skrivet: mars 30, 2016, 02:10:07 »
Kan du inte kabla igång den med din andra bil om det skulle behövas? Eller i värsta fall lyfta ut batteriet för att ladda det.

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Boosterpack?
« Svar #3 skrivet: mars 30, 2016, 06:36:28 »
Kan du inte kabla igång den med din andra bil om det skulle behövas? Eller i värsta fall lyfta ut batteriet för att ladda det.

Lyfta ut batteriet var en tanke tills jag såg skogen med kablar plus diverse plastkåpor runt pluspolen. Problemet är dock löst.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

 

Reklampartners