Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Atava...är de något att ha?  (läst 3630 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Helmut S.

  • Senior
  • BMW Senior Medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 157
  • Karma: +0/-0
Atava...är de något att ha?
« skrivet: november 06, 2010, 23:04:14 »
Upplägget ser ut som så att man står för mycket av jobbet själv...via deras hemsida. Premierna ska i gengäld bli något lägre. Har ni någon erfarenhet av detta bolag? Vesta är helt körda i botten så det är inte längre ett alternativ.  >:(

Niklas

  • Gäst
SV: Atava...är de något att ha?
« Svar #1 skrivet: november 06, 2010, 23:36:10 »
Familjen hade både bilen och husförsäkringen i Atava. För bilen betalade vi knappt 6000 om året, då fick vi rabatt eftersom vi hade fler försäkringar i samma bolag.

Utloggad kilroy

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Karma: +1/-16
  • Kön: Man
SV: Atava...är de något att ha?
« Svar #2 skrivet: november 06, 2010, 23:54:05 »
Familjen hade både bilen och husförsäkringen i Atava. För bilen betalade vi knappt 6000 om året, då fick vi rabatt eftersom vi hade fler försäkringar i samma bolag.

Det hade nog hjälpt oss lite om vi vet vilken bil det handlar om... ;) :D

Niklas

  • Gäst
SV: Atava...är de något att ha?
« Svar #3 skrivet: november 07, 2010, 00:02:56 »
OK. Eftersom bilen inte var en BMW så tänkte jag att jag skriver inget om just det. Bilen var en Mercedes S500 - 06. Jag bytte sedemera till tjänstebil (Volvo) vilket är det sämsta bytet jag någonsin gjort.

Utloggad kilroy

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Karma: +1/-16
  • Kön: Man
SV: Atava...är de något att ha?
« Svar #4 skrivet: november 07, 2010, 00:30:50 »
OK. Eftersom bilen inte var en BMW så tänkte jag att jag skriver inget om just det. Bilen var en Mercedes S500 - 06. Jag bytte sedemera till tjänstebil (Volvo) vilket är det sämsta bytet jag någonsin gjort.

Spontant tycker jag att knappt 6000 låter billigt, S500 är ju ingen dussinbil direkt. Dock får man definitivt rabatt med flera försäkringar i samma bolag. Själv försäkrar vi Golfen, bostaden + min dykutrustning i samma bolag och det ger absolut rabatt.

Utloggad andreas_lofgren

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 669
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • <>
SV: Atava...är de något att ha?
« Svar #5 skrivet: november 07, 2010, 12:22:47 »
Atava är TryggHansa i botten så själva bolaget är helt okay. Däremot så passar inte deras premier mig men det är ju personligt beroende på ålder, boende osv.
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad franke

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1109
  • Karma: +0/-0
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
SV: Atava...är de något att ha?
« Svar #6 skrivet: november 07, 2010, 21:50:07 »
Jag har haft atava, att tänka på är att autogirot inte avbryts automatiskt när du säljer bilen. Du måste kontakta dom och säga upp försäkringen.

Hur dom är vid skada vet jag inte, eftersom jag inte råkade ut för något under den tiden jag hade Atava.
Driver webshopen www.carstuff.se

 

Reklampartners