Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bmw E87 118d 2006 Elproblem/Massor med fellampor (LAGAD)  (läst 1887 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad FixitBMW

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +2/-0
Bmw E87 118d 2006 Elproblem/Massor med fellampor (LAGAD)
« skrivet: augusti 14, 2018, 00:48:48 »
Hallå!
Mitt problem uppstod efter lite sladd på grus med DTC avstängt.
Jag har dessa varningssignaler i instrumentbrädan https://imgur.com/I6CxeZC och även ett varningslampa för styrlås inaktiverat, ingen av rattens knappar fungerar och vindrutetorkarna framför lever sitt egna liv när jag slår på tändningen och jag kan inte stänga av dem och bakrutetorkaren fungerar aldrig. Hastighetsmätaren är död men varv- och bränslemätare fungerar. Inget händer när jag trycker på DTC-knappen längre

Saker jag har kontrollerat är:
PDC
eCU
Alla säkringar
Alla ABS-sensorer vänsterbak har några små märken.
Batteri


När jag tar bort kontakterna till JBE finns det inga varningslampor kvar i instrumentpanelen, men jag vet inte om det är relevant.

Vänligen kom med tips och idéer.

Utloggad FixitBMW

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +2/-0
Bmw E87 Elproblem/Massor med fellampor
« Svar #1 skrivet: augusti 21, 2018, 12:56:49 »
HALLÅ! Nu efter en vecka utan bilen har jag löst problemet Problemet var en lös komponent på kretskortets DSC / ABS-enhet, så jag lödde det och alla stiften från kontakten och därefter fungerar allt. https://imgur.com/Rqu3Y9Y Jag hoppas det kan hjälpa någon i framtiden! Om du har några frågor, skriv bara och jag försöker svara så fort jag kan. (förlåt för bristen på bilder)

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
Bmw E87 118d 2006 Elproblem/Massor med fellampor (LAGAD)
« Svar #2 skrivet: augusti 21, 2018, 17:55:47 »
Lysande bra gjort, både att fixa felet själv och att berätta det för andra!

 

Reklampartners