328:an är egentligen en fin bil, men det kan bli ganska dyrt att göra i ordning så ta det stegvis tycker jag.
Vet själv, då jag i tio års tid ägt och gradvis gjort i ordning en 540 Touring -98. Min var också ganska slitet skick när jag köpte den, men efter 10 år börjar den likna något. Jag började med att byta den rostiga bakluckan och ge den en lackering (som jag gjorde allt grundarbete själv med får att hålla ner priset) och en ny kondensor.
Ska man ha bilen i jobbet (om man har företag), så tror jag man vinner på att hålla den ganska diskret - flyga under radarn.
Saker jag har bytt på min under dessa tio år:
- alla fyra hjullager
- alla stötdämpare och framfjädrarna
- alla bromsar runtom (skivor, backar) och givetvis nya belägg ibland
- undre bärarmar ("dragstag") fram på båda sidor, båda yttre styrleder och båda knarrstagen fram
- två fönsterhissar
- svetsade sparklådor
- styrservopumpen
- släpskenorna
- kylaren
- generatorn
- strålkastare fram och bak (facelift)
- stötfångarplasten fram och bak (M-stil)
- värmeventilerna (sönder nu igen)
- avgassystemet, två kattar och lambdasensorer
- viskokopplingen till fläkten
- diverse slangar i motorn
- kamaxelgivare
- två ABS-sensorer
Mycket bytt på den bilen, men som alla bilar fortsätter den att trassla ibland.
Lycka till med din och att komma på fötter igen.