Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bekräftat: Top Gear läggs ner  (läst 4046 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Bekräftat: Top Gear läggs ner
« skrivet: mars 19, 2015, 08:33:41 »
Bekräftat: Top Gear läggs ner

Det blev nästan 22 säsonger, men nu är det slut med Top Gear. Den otroligt populära och kontroversiella bilshowen släcks och frontfiguren Jeremy Clarkson säger att det är dags ”att gå vidare”.

Det har skrivits spaltmeter på senaste om tv-kändisen Jeremy Clarkson och hans senaste bedrift/utbrott. Och tydligen var det sista av sitt slag, eller i varje fall det sista han hade som programledare Top Gear.
 I sin kolumn i tidningen The Sun betitlad, ”Så vi förlorar en tiger… men vinner en gift-spottande snigel” avslöjar Clarkson att han inte ser en framtid för trion på BBC.

 I tidningen skriver han: ”jag tror det är ganska korrekt att säga att naturen gjorde ett misstag när den uppfann dinosauren. Den var för stor, för våldsam och hade så små och löjliga armar att den aldrig skulle kunna kontrollera stora maskiner – eller ens kunna njuta av lite speciell ”egen-tid”.
”Alla dinosaurer har dött och nu, årtusen senare, så är det ingen som sörjer förlusten. De här stora och imponerande djuren har ingen plats i en värld som har gått vidare.”

Hela det Darwinistiska utlägget kan tolkas som att evolutionen kommit ikapp och förbi Top Gear. Programmet kan enkelt liknas vid ett monster under sin storhetstid och vid flertalet tillfällen så har just Clarkson kallats för en dinosaur. Det senare för att programledaren i vissas ögon har en smått omodern karaktär.

 Verkar orubblig i sitt beslut
 Sedan hela debaclet satte igång och det framgick att den färgstarke programledaren stängts av så har det samlats in nära en miljon underskrifter samlats in för att få BBC att ändra sig. Men trots stödet verkar Clarkson inte vara så sugen på att återvända.
”Ni kan starta så många kampanjer ni vill och försöka hitta stöd hos politiker från alla håll. Men dagen måste komma då ni behöver vinka adjö till de stora drakarna, och gå vidare”, skriver han i sin kolumn.

 Och det är inte bara Jeremy Clarkson som skriver att Top Gear-tiden är förbi. Perry McCarthy (svarta Stig) och programledar-kollegan James May skriver på Twitter att sagan är slut.

 Nu kanske det är lite för tidigt att avskriva framtida Top Gear-program för gott. Det finns fortfarande ett par avsnitt av säsong 22 som inte sänts. Det finns även en möjlighet, om än liten, att Clarkson/BBC gräver ner stridsyxan ännu en gång.

 Nedan ett del från säsong 13 – som innehåller ett referat om att vara ”den sista av sitt slag”...
Källa: http://bytbil.com/nyheter/avw6pkyg?utm_content=buffer1007e&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer


https://www.youtube.com/watch?v=5Q0Svvdrx_E
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Bekräftat: Top Gear läggs ner
« Svar #1 skrivet: mars 19, 2015, 08:39:12 »
Sund tycker jag! Han är/var en trevlig programledare och fick alltid folk att skratta gott. :(
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners