Har kollat bränslepumpen i tanken och den var ok även testat flödet och det är ok, gjort samma med pumpen under förarstolen, fungerar som den ska. polaren på bmw sa att det inte va några felkoder på något och menade att allt som är elektroniskt styrt fungerade som det skulle. felet kvarstår att den inte går riktigt förutom vid dom 1000varven mellan ca:2200-3500varv och känslan är som att den får diesel efter 2200varv men att den sackar efter 3000varv som om dieselen inte räcker till (får för lite diesel) kan man felsöka dieselpumpen på motorn? finns det något instrument man kan koppla in under körning så att man kan se vad som händer? har en kännsla av att det kan vara fel på mappsencorn som sitter på dieselfiltret eftersom den känner flödet så borde den kunna göra så att bilen går som den gör om den nu har gått sönder och inte känner av dieseltrycket?? kan även LMM vara sönder även fast den inte visar någon felkod?? känner mig ensam om detta problem så det kanke inte är vanligt på e39 modellen? symtomen för att det skulle vara LMM har jag ju inte om jag jämför med andra på forumet? finns det någon man kan ringa och få tips av?