Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Vad gjorde du med din BMW idag?  (läst 125341 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
Vad gjorde du med din BMW idag?
« Svar #285 skrivet: september 30, 2015, 21:54:35 »
Det blir BMW M50 istället, men det är väldigt svårt att få till det bra, både motorn och växellådan är alldeles för stor.
Har kapat sönder hela kardantunneln nu. Men nu sitter motor och växellåda där iaf!  :D
Jag har konstruerat nya motorfästen och växellådsfäste. Drivlina blir BMW också.
Motorn på bilderna är en skrotmotor för att mäta och testa på, en fin och fräsch motor står till förfogande.  :)
Men jag stöter ständigt på nya problem och motgångar...









Långt kvar till provkörning, men det blir en unik bil iaf. :-)
Det finns en projekttråd om den här bilen på Mitsubishi Club Sweden bl a. jag har inte startat någon här då det ju är en Mitsubishi, fast det mesta blir BMW innan jag är klar.  ;D
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Vad gjorde du med din BMW idag?
« Svar #286 skrivet: oktober 01, 2015, 07:34:11 »
Kul att det går framåt!
Förstår inte varför alla kaross tillverkarna inte gör det så att anpassar sina karosser
till viken motor som helst, det skulle vara mer kul till olika projekt. :D :D 8)
Håller med dig, en Mitsubishi med BMW motor är rätt unik och kul projekt.
Vad behöver man göra om man ska regga en sådan bygge? Kan tänka mig att det inte räcker med bilprovningen.
Det inte gör mig någonting om du startat en ny tråd om det i projektet, det är ju ett arbetet
med BMW motor. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Svento

  • Newbie
  • Senior Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 94
  • Karma: +0/-0
Vad gjorde du med din BMW idag?
« Svar #287 skrivet: april 09, 2017, 23:13:32 »
Målade två bättre begagnade mörkgrå metallic framskärmar smutsvita. Gick typ halv-sådär. Rann en del, men mindre än jag befarat. Så var väl inte kulören helt hundra procent rätt.

Lustigt med färger. Jag sökte i Biltemas tabell, men den där alpinvita såg ju typ mocca-brun ut. Expedit-valpen menade att man ska ta samma som fabrikanten anger. Ja eller hur... Hur relevant är den tretti år senare? Hur som helst, när jag gick ut och jämförde den bruna färgen på burken med min snövita bil, var det snarare burken som lyste som en magnecyl mot en bakgrund av rötslam. Behövde alltså ännu mörkare. Den jag ti?l sist köpte var väl egentligen för brun, men det var nog ändå den minst dåliga.

Annars har jag kretsat runt bilen och tittat. Inser hur mycket tid det kommer ta, och hur pilligt det blir, allt som behöver fixas.

 

Reklampartners