Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Så mycket kostar BMW 6-serie Gran Coupé  (läst 1714 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Så mycket kostar BMW 6-serie Gran Coupé
« skrivet: december 22, 2011, 11:55:39 »
Är du sugen på Gran Coupé-versionen av BMW 6-serie? Då får du betala upp till 300.000 kronor mer än för motsvarande 5-serie. Dyrast blir 650i med dubbelturbo-V8 och fyrhjulsdrift. Hela prislistan finns här!


Den tyska prislistan för BMW 6-serie Gran Coupé har offentliggjorts. Största prisskillnaden mot "lillebror" 5-serien är 640i, som kostar 280.000 kronor mer än motsvarande modell i 5-serien (535i). Generellt ligger priserna drygt 250.000 kronor högre för 6-serie Gran Coupé.

BMW:s konkurrent till Mercedes CLS och Audi A7 heter 6-serie Gran Coupé och begick premiär tidigare i december. Nu släpps den officiella prislistan för den tyska marknaden, och vi gissar att det inte dröjer länge innan även de svenska priserna är satta.
 
Instegsmodell blir 640i med rak turbosexa på 320 hk. Den kostar motsvarande 750.000 kronor i grundutförande. Nästa steg upp är 650i med dubbelturbo-V8 på 450 hk. Den kostar 870.000 kronor, eller 901.000 kronor med fyrhjulsdriftssystemet xDrive. På dieselsidan finns 640d med 313 hk och en prislapp på 780.000 kronor.

Samtliga modeller får 8-växlad sportautomatlåda med start/stopp-system som standard, och självklart finns en omfattande tillvalslista att kryssa i med bland annat internetanslutning, trafikinformation i realtid, M Sportpaket och aktiv integralstyrning. Men dynamiska stötdämpare, läderklädsel, sportratt, ljuspaket och HiFi-högtalarsystem ingår.


BMW poängterar att 650i och 650i xDrive börjar tillverkas under tredje kvartalet 2012. Vill du slå till på en 6-serie Gran Coupé idag är det alltså 640i samt 640d som gäller.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners