0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen var det frågan om excentriska bussningar i framvagnen vad sägs??
Sorry, glömde jag nog svara på. Du får mer caster vilket betyder att fjäderbenen lutar ännu mer bakåt. Fördel stabilare bil, nackdel trögare styrning. M3 har mer caster original än övriga E36 och att härma en M3 kan ju bara vara en fördel. På min har jag originalbussningarna (Meyle HD) från M3 3.0. 3.2´n har en annan lösning med andra fjäderbenslagringar och bärarmar istället.Du måste göra hjulinställning om du byter till excentriska bussningar då toe påverkas, du får en helt överdriven toe-out vilket käkar upp insidan på dina däck på nolltid. Been there done that...
Så me andra ord om ja ska köra me excentriska bussningar bör ja köra me iaf justerbara fjäderbenslagringar lr m3 lagringar o så m3 länkarmar då lr?Fast i år bli d nog bara original framvagn me dom förstärkta bakre bussningarna och hårdare bussningar i bakvagnen annars kan ja glömma BiS usch d mö kvar på bilen om den ska vara som jag vill men men d får ta den tid d tar denna bil ska ja ha länge
Idag va man besiktiga frugans 318 o som vanligt blev d nedslag ... då får man skippa bygge o fixa den... blev en spindelled, bromsslang o båda halvljus ur funktion.... Delar beställda från schmiedmann hoppas på bra grejjer o snabb leverans billigt blev d 300:- me frakt hehehe
Ständigt denna bilprovning…
För nägra dagar sent, en kille fick nedslag p.g.a. att han hade mörk solfilm på bakrutan, idiotisk!
Vad var det för tomte som besikta? Behöver ju inte ens ha bakruta! Hur besiktar den personer lätta lastbilar då? :OSkulle det hända mig hade jag bett dem kolla lagbokenC:-)
Du har jobbat på bra med bilen! Den måste vara riktigt vass på bana med coilovers och allt! När och var använder du den på bana? BMWSC?/Otto