Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Lasses X5 4.4 E53 -02  (läst 2314 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
Lasses X5 4.4 E53 -02
« skrivet: mars 29, 2016, 21:12:44 »
Hej,


tänkte bara lägga upp lite om min X5. En mycket trevlig bil som jag köpte hösten 2010. Välutrustad, sportpaket med svart innertak och sidesteps, taklucka, sportstolar, navigering och telefon. Angel eyes och klarglas-bakljus för en fräschare look (som jag tycker).


Jag lackade om den vintern 2010/2011 och lät installera en bensinvärmare, Webasto med fjärrkontroll, en permanent batteriladdare (CTek) och DEFA kupévärmare och DEFA elektrisk motorvärmare som går igång när man ansluter kabeln i fronten.


Jag har 22-tums style 168 (de på bilden), som faktiskt är till salu nu om någon är intresserad. Jag har redan 19-tums allroundhjul till bilen, och har inte plats för hjulen, så nu är de till salu.

Hjulen är i skick som nya, rena och fina både utvändigt och invändigt. En av fälgarna har ett litet skrapmärke, men i övrigt finns ingenting. Jag fick punktering i höstas, och var tvungen att byta båda däcken på samma axel, så det sitter 2 st helt nya Pirelli Scorpion Zero 265/35 på, och två bra Hankook 265/35 (6.5mm mönsterdjup). Alla fälgar är 9.5 tum breda och ET 30. Det är samma modell som på 4.8is, men 2 tum större och är mycket ovanliga. Jag letade i flera år innan jag hittade dessa begagnade i Eskilstuna för 17 000 kr.

Mitt pris med med två helt nya däck är 10 000 kr, men då får ni snabba er.  :)

OBS - vid intresse - fälgarna passar rakt av på årsmodeller E53 2001-2007, men den nya X5:an (E70 2007 och framåt) har större nav (74.0mm mot 72.5mm för dessa), så vill man få dem att passa även på nyare så måste man låta en verkstad fräsa upp naven något. (då passar de båda, om man kör med navringar). Det kom väl en ny X5 2014 eller 2015, och jag har inte koll på vad den har för navdiameter.

 

Reklampartners