Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Baklykta lös  (läst 2266 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ironnuke

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
Baklykta lös
« skrivet: mars 18, 2016, 23:22:59 »
Hejsan, är ny på detta forumet! Har kört mestadels Volvo tidigare, men bestämde mig för att testa BMW. Så här jag är :)

Köpte en BMW 328i 2012 förra året som jag är mycket nöjd med. När jag tvättade bilen idag så upptäckte jag att vänstra baklyktan på bagageluckan är lös i ytterkanten. Den måste lossnat nyligen, antingen via sabotage eller fullagning? Nu till min fråga, hur sitter den fast, går det sätta fast på ett ordentligt sätt utan att köpa ny? Ser ut som det är någon form av L-clips men verkade inte fästa.

EDIT: Har nu googlat lite mera, tydligen är det någon vek konstruktionslösning. Verkar vara vanligt fenomen på F30/31. Sök på "loose tail lamp". Blir påfrestningar när man stänger bagageluckan som gör att clipsen går sönder? Antar att detta inte täcker garantin samt att det är dyrt att fixa eftersom man måste byta lampinsatsen som det verkar...


Tacksam för svar!

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Baklykta lös
« Svar #1 skrivet: mars 19, 2016, 06:39:47 »
Hej ironnuke och välkommen på Bimmerpower.org. ;)

Tråkigt när man upptäcker sådana skönhet fel och inte tror att BMW vill påkosta sig det även om det är en vanligt problem på den modell.
Har du möjligheter att ta ut insida av baklucka och ser hur det ser ut, hur håller baklyktan?
Kanske är det bara ett fäste som släppte av?
Om inte, finns limprodukter från sikaflex som är bra att jobba med men kolla först hur det ser ut. 
http://www.pricerunner.se/sp/sikaflex.html
Produkten finns på Clas Olsson och säkert på andra affärer.
Kanske någon annan med andra ide?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners