Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: e46 servicehäfte på svenska  (läst 860 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad marre24

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
e46 servicehäfte på svenska
« skrivet: juli 02, 2019, 12:56:58 »
Hej,


jag har köpt en tyskimporterad e46 330 Ci cab. Det börjar bli dags för service och jag tänkte försöka utföra den på egen hand. Servicehäftet är på tyska såklart och där i står det vad som kontrolleras på oljeservice/inspektion 1/inspektion 2.


Jag undrar om någon här skulle kunna fota eller scanna sitt svenska servicehäfte, de sidorna som berör dessa inspektioner. Skulle underlätta väldigt mycket  :)


Vet inte om det skiljer nämnvärt beroende på karossvariant men däremot kanske motorvariant och låda kan skilja en del.


Så optimalt någon med en 5vxl manuell 330.




Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
e46 servicehäfte på svenska
« Svar #1 skrivet: juli 02, 2019, 19:47:48 »
Hej marre24

Välkommen på Bimmerpower.org.  ;)

Det skulle inte vara några problem med att ringa till BMW och beställa en ny servishäfte på Svenska eller köra till BMW och be dom att får en sådan.
Om de säljer en sådan kan det inte kosta så mycket.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad marre24

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
e46 servicehäfte på svenska
« Svar #2 skrivet: juli 09, 2019, 13:53:43 »
Tack för tipset! Det är nog enklaste lösningen, ringde och beställde ett svenskt servicehäfte :)

 

Reklampartners