Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Projekt: BMW E46 323 -98 VazzeEdition  (läst 64441 gånger)

0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Projekt: BMW E46 323 -98 VazzeEdition
« Svar #150 skrivet: september 23, 2016, 20:57:14 »
Mycket har hänt sedan dess, lyckades krocka bilen, laga bilen (kan säga att det blev väldigt dyrt då bilen hade många M3 delar monterade)
M3 delarna är även modifierade för att passa sedan. Bilen modifierades ytterligare i framvagnen med större och hårdare bussningar (strongflex), justerbara topplagringar och fjäderbenstag.
Sedan skickades bilen till en skicklig plåtslagare som gjorde om breddningen bak, handgjord plåtbreddning (mycket bra gjort)
När bilen kom tillbaka från plåtslagaren skulle jag rostskyddas bilen och då upptäckte jag mycket fusk i undersrbetet från tidigare breddningen, byggskum mellan innerskärm och skärm fy faaan säger jag bara!!!
Då var det bara att börja rensa och ta fram svetsen och svetsa om hjulhusen, tog heldag att bara få ordning på detta!
Men nu är bilen hel och fin med riktig breddning båda fram och bak!!!
Nu blir det att vänta på tid hos en bra lackerare som kan hjälpa mig att lacka bilen!
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Projekt: BMW E46 323 -98 VazzeEdition
« Svar #151 skrivet: september 23, 2016, 20:59:33 »
Bilder
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Projekt: BMW E46 323 -98 VazzeEdition
« Svar #152 skrivet: september 23, 2016, 21:02:51 »
Bilder
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Projekt: BMW E46 323 -98 VazzeEdition
« Svar #153 skrivet: september 23, 2016, 21:05:04 »
Bilder
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Projekt: BMW E46 323 -98 VazzeEdition
« Svar #154 skrivet: september 24, 2016, 07:58:42 »
Sådär skall det se ut, snygga baklampor!
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Projekt: BMW E46 323 -98 VazzeEdition
« Svar #155 skrivet: mars 12, 2017, 09:43:37 »
Så då e36:an är besiktigad och i trafik så kan vi återgå till denna bilen.
För ett bra tag sen köpte jag en m52tub28 motor som skulle plockas ner i delar och användas till att bygga en m50 stroker motor men då denna var i bra skick och allt följde med med ews så tänkte jag att då kan den användas i denna bilen.
Så då gjorde jag det att jag lyfte ut originalmotorn m52tub25 och ersatte den med m52tub28.
Ersättningsmotorn gjordes självklart iordning innan den åkte in i bilen.
Nu kan jag känna att det var lite meningslöst då den nya motor kändes inte starkare alls trots att på papper så skall denna leverera 193hk mot original motorns 170hk
I samband med motorbyte byttes även bussningar i bakvagnen mot strongflex.

-= BMW =- Just Real Power

Utloggad vazze_t

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma: +34/-0
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Projekt: BMW E46 323 -98 VazzeEdition
« Svar #156 skrivet: oktober 09, 2017, 21:28:13 »
Nu avvecklas vasses leksaker så även denna bil är till salu nu
-= BMW =- Just Real Power

 

Reklampartners