Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Stolarna i Z4 a' 2010 - sport eller komfort?  (läst 3249 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rufsen

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Karma: +0/-0
Stolarna i Z4 a' 2010 - sport eller komfort?
« skrivet: januari 13, 2015, 22:38:45 »
Är spekulant på en Z4 2010 med svart läderinredning...hur är det med stolarna...är de mer riktade åt comfort, dvs GT-vänliga eller är de hårda kyrkbänkar?  Vårt att tillägga är att jag är 195cm, bredaxlad och 100kg+. Vad säger ni folket, kommer jag att fastna mellan ryggskålningen eller få ischisbesvär efter långresan? Vill ha ett par sköna stolar som man kan åka långt i.

Alltså denna stolmodell jag syftar på: http://images.newcars.com/images/car-pictures/original/2012-BMW-Z4-Convertible-sDrive28i-2dr-Rear-wheel-Drive-Roadster-Interior-Front-Seats-1.png


Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Stolarna i Z4 a' 2010 - sport eller komfort?
« Svar #1 skrivet: januari 14, 2015, 17:05:25 »
Välkommen på Bimmerpower.org rufsen! ;)
Även idag har jag också mycket besvär med ryggen när jag var med i en bilolycka när jag var bara 6 år.
Inte vet så mycket om Z4 med kan säga att jag har haft BMWer med komfort och sport stolar och kan utan tvekan säga att sportstolar är underbara att sita i, man känner att man sitter i ett med stolpassformen.
Efter långa resor till Frankrike kände mig trött men inte ont i ryggen.
Testa noga skillnaden att sitta på komfort/sportstolar, redan vid sitt test kommer du att märka skillnaden.
Berätta gärna hur det går för dig och vissa gärna bilder på din Z4.
Lycka till! ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad rufsen

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Karma: +0/-0
Stolarna i Z4 a' 2010 - sport eller komfort?
« Svar #2 skrivet: januari 14, 2015, 19:38:27 »
Tack Alain!

Är som sagt spekulant i dagsläget och stolarna är en viktig aspekt vid ett ev. köp. Skulle gärna vilja försäkra mig om att det inte är några stenhårda pjäser det rör sig om innan jag går vidare i spekulerandet. Man vill ju tro att de är mer åt komforthållet då de sitter i en GT-bil?  Uppskattar stort feedback från någon Z4-ägare med dessa stolar! :)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Stolarna i Z4 a' 2010 - sport eller komfort?
« Svar #3 skrivet: januari 14, 2015, 20:52:21 »
Sportstolar är lite hårdare än komfortstolar men i förhållande med din vikt, komfortstolar kommer att sjunka, kanske för mycket därför bättre med sportstolar (så kände jag själv då), ryggsidorna kommer att hålla kroppen stabilt på plats, man märker det ofta när man svänger höger eller vänster.
Det som skulle vara bra är att du testar en kompis BMW med komfort och en sportstolar.
Som sagt, det jag säger är min egen upplevelse, du kanske kommer att gillar det eller kanske får du en annan uppfattning därför viktig att du själv testa. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad rufsen

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Karma: +0/-0
Stolarna i Z4 a' 2010 - sport eller komfort?
« Svar #4 skrivet: januari 14, 2015, 21:00:01 »
Ja visst är det bäst att prova själv men jag har ingen i närheten att prova dessvärre, därför jag vill göra lite research innan jag reser ner :)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Stolarna i Z4 a' 2010 - sport eller komfort?
« Svar #5 skrivet: januari 14, 2015, 22:57:57 »
Jo! Det är förståndigt, bra att skaffa sig kött på ben innan köpet.
Kan du inte går till ett företag som kanske säljer en sådan och säga att du gärna vill provköra så du får se hur det känns?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners