Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Tips på Extraljus  (läst 900 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rullandegnista

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
Tips på Extraljus
« skrivet: januari 05, 2020, 18:39:00 »
Tänkte köpa ett par nya extraljus och funderar på om dessa rackare på Ledstars kan vara något? Behöver ett par med hyfsat bra räckvidd och lång livslängd. Kan tänka mig att köpa begagnade också om någon har.  :)

Utloggad Per L

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +4/-0
  • Kön: Man
Tips på Extraljus
« Svar #1 skrivet: januari 23, 2020, 18:59:45 »
Jag vet inget om de extraljus du länkar till men av texten skulle jag inte tro att du blir nöjd om du sätter dom på bilen. "....arbetsbelysning, eller som extrabelysning på gården, till extraljus på bilen...." tror jag inte fungerar något bra. Arbetsbelysning mm innebär väl att man vill  att det skall lysa på en stor yta medan på bilen vill man ha mer koncentrerat ljus.
"Grader: Spot (30 grader)" vet jag inte vad dom menar med. För mig är spot en spridning av ljuset på en eller några få grader och här står det 30 grader som för mig är mer flod
Fast det beror förstås på om du vill ha extraljus som lyser långt och "smalt" eller brett (dvs mest i skogen) och kort
 

Utloggad RallyKalle99

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
Tips på Extraljus
« Svar #2 skrivet: februari 26, 2020, 12:05:10 »
Jag vet inget om de extraljus du länkar till men av texten skulle jag inte tro att du blir nöjd om du sätter dom på bilen. "....arbetsbelysning, eller som extrabelysning på gården, till extraljus på bilen...." tror jag inte fungerar något bra. Arbetsbelysning mm innebär väl att man vill  att det skall lysa på en stor yta medan på bilen vill man ha mer koncentrerat ljus.
"Grader: Spot (30 grader)" vet jag inte vad dom menar med. För mig är spot en spridning av ljuset på en eller några få grader och här står det 30 grader som för mig är mer flod
Fast det beror förstås på om du vill ha extraljus som lyser långt och "smalt" eller brett (dvs mest i skogen) och kort


Extraljus är ju väldigt praktiskt för de e lätta att installera och flytta runt på olika fordon, men bor du uppe i Norrland där det är mörkt året om skulle jag satsa på en kvalitets RAMP att ha på kärran för alltid!! Cree 42 Tum är lite dyrare, men med en lyskraft på 34000 kommer det vara värt det kan jag lova!!  8)

 

Reklampartners