Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bmw e34 525i startar ej!  (läst 1175 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Filledille

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
Bmw e34 525i startar ej!
« skrivet: mars 04, 2019, 11:30:39 »
Hej!

Jag har en bmw e34 525i 1992 som har gått strax över 30k mil.
Den har aldrig haft några problem att starta och aldrig gått dåligt men en dag när jag skulle till jobbet så startade den inte. Fick testa att starta 3 gånger sen hoppa den igång. När jag skulle hem från jobbet var det samma sak, den startade inte förns jag testat kanske 10 gånger. När den väl är startad funkar den felfritt. När jag skulle ut och köra senare på kvällen startade den inte alls.

Jag skulle bogsera hem den till en kompis och efter att jag har blivit bogserad i ca 3 minuter så testar jag att vrida om nyckeln och starta och då hoppar den igång direkt. Så jag kör hem bilen igen och stänger av, väntar 10 sekunder sen försöker jag starta igen och då går den inte.

Dagen efter testar jag att starta med startgas. Det funkade. Körde runt lite och allt funkade som det skulle. (varmkörde)
Dagen efter det så skulle jag starta den igen och då starta den inte varken med eller utan startgas.

OBS! Startmotorn går som den ska så har nog inget med batteriet att göra.

Så nu står jag här, bilen startar inte och är inte den kunnigaste med bilar. Har läst runt lite och hittat folk som har liknande problem som jag men inte hittat med exakt samma så testar att höra här och se om någon har en ide vad det kan vara.

Mvh Filip

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Bmw e34 525i startar ej!
« Svar #1 skrivet: mars 07, 2019, 07:18:15 »
Hej Filledille


Om jag förstår rätt, din startmotor går runt som det ska när du försöker att starta med den inte vill starta?
Kan du kolla om det kommer bensin som det ska när du försöker starta?
Kolla vid bensinpump om det inte är nått glapp vid kontakter
Kolla om det kommer ström till bensinpump
Kan du kolla med hjälp av någon och lyssna under bilen om bensinpump går som det ska när din hjälp försöker starta?
Om den inte går, kanske lika bra att byta den.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Bmw e34 525i startar ej!
« Svar #2 skrivet: mars 18, 2019, 09:06:42 »
Hej Filip

Redan tio dagar sedan du sökte hjälp.
Hur har du det nu med bilen?
Fick du reda på om vad det var för problem att den inte ville starta?
Hör gärna av dig.

Pappy.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Dirtyhj

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Karma: +0/-0
Bmw e34 525i startar ej!
« Svar #3 skrivet: mars 19, 2019, 20:33:24 »
Filip det där låter som generatorn som verkar kaiko?

 

Reklampartners