Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj  (läst 5677 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mfive

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma: +7/-0
BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« skrivet: april 03, 2011, 13:38:06 »


_____________________________________________________________________________________

Äntligen!! :cool:

BMW´s of Sweden´s första träff för året kommer att hållas söndagen 22 maj, klockan 13:00. Träffen startar i den ljuvligt fina hamnen i Strängnäs (Västervikstorget) och avslutas vid VME-rakan i Eskilstuna (Bolindervägen).

Många fina, grymma Beemers från hela Sverige kommer, så kör du BMW ska du inte missa detta!

Missa heller inte att joina oss på Facebook: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=137426786295968 där många av medlemmarnas bilar finns till beskådning.
_____________________________________________________________________________________


Schemat för dagen:

* Klockan 13:00 startar träffen på parkeringen vid Slagsta Glass i Strängnäs hamn. Här avnjuter vi deras hemmagjorda, goda glass (http://www.slagstaglass.com), njuter av utsikten, snackar med likasinnade etc. Om du visar upp din BMW-nyckel när du köper glass får du gratis kaffe.

* Klockan 14:00 kommer vi att starta en liten roadtrip på cirka 4 mil. Jag ropar upp när det är dags för avfärd. Vi kör via kurviga landskapsvägar mot Eskilstuna (se karta nedan). Vi kör i lagom tempo så att alla hänger med.

* Klockan 14:30 är vi framme i Eskilstuna och kommer då åka ett samlat cruisingvarv inne i centrum för att visa upp våra bilar.

* Klockan 15:00 beger vi oss ut mot den så kallade VME-rakan. Där kommer vi att ställa upp oss på parkeringen bredvid rakan.
Här kan vi nu i lugn och ro kolla in varandras bilar, fota BMW´s enskilt och/eller i grupp, utbyta erfarenheter o.s.v.
Den som vill kan visa upp sin kärra ute på rakan eller på en parkering bredvid den vi står på. Var och en tar dock ansvar för vad som hittas på i "lekväg".

* Träffen är slut när vi känner oss nöjda, vilket borde vara vid klockan 17:00-18:00. Om hungern gör sig påmind är det inte långt till McDonalds, MAX eller Burger King om man vill äta innan hemfärd (se karta nedan).

_____________________________________________________________________________________

Nyttig info:

* En silverfärgad BMW M5 E60 är ledarbil under roadtripen, crusingvarvet, samt turen ut till VME-rakan.
* Några bilar kommer åka i förväg när vi åker från Strängnäs. Detta är fotografer som ska föreviga oss under färden.
* Om det mot förmodan förespås dåligt väder denna dag, kan träffen komma att flyttas fram till annat datum. Detta meddelas i så fall några dagar innan.
* En plan B på träffplats i Eskilstuna finns.
* Eventuella ändringar skrivs ut här.
* Frågor kan ställas i PM här på Garaget, via mail: bmwsofsweden@live.se eller via Facebookgruppen.
* Luncha gärna innan träffen så du inte missar något (det finns ett McDonalds vid E20-avfarten in mot Strängnäs).

_____________________________________________________________________________________


Kartor och koordinater:

Västervikstorget i Strängnäs (röda punkten på kartan) har koordinaterna N59°22'45" E17°01'31"


_____________________________________________________________________________________


Färdvägen från Strängnäs till Eskilstuna:


_____________________________________________________________________________________

Parkeringen vid VME-rakan ligger på Bolindervägen (röda punkten på kartan) och har koordinaterna N59°24'1" E16°26'40"



_____________________________________________________________________________________

Denna info läggs ut på flera bilforum, bloggar, samt på Facebook. Skriv gärna på någon av dessa sidor om du kommer. På Facebook finns ett anmälningsformulär i gruppen.

Till sist uppmanar jag alla att slänga eventuellt skräp i papperskorgar och visa varandra respekt!

Väl mött söndagen 22 maj! :D

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #1 skrivet: april 03, 2011, 14:08:30 »
Välkommen på bimmerpower.org! Mfive.
Tack att du ville lägga in tråden hos oss. ;)
Mycket trevlig träff, hoppas att många kommer att vara med, för min del, jag är bortres under en månad då jag inte kan vara med men som man säger, finns flera tåg. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Dieselkungen

  • Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 931
  • Karma: +18/-0
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #2 skrivet: april 03, 2011, 17:43:14 »
kanske skulle åka upp och visa lite diesel muskler :)
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad Mfive

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma: +7/-0
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #3 skrivet: april 05, 2011, 00:06:50 »
Det tycker jag absolut att du ska göra! Vet några fina dieselmonster som kommer! 8)

Utloggad Mfive

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma: +7/-0
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #4 skrivet: april 09, 2011, 11:15:39 »
PARKERINGSINFO STRÄNGNÄS!

Prioritetsordning när vi parkerar i Strängnäs:

Röd parkering i första hand
Gul parkering i andra hand
Grön parkering i tredje hand


Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #5 skrivet: april 09, 2011, 12:38:38 »
Väl organiserat! ;) Hur många är det som är intill anmält
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #6 skrivet: april 09, 2011, 13:16:00 »
Detta verkar välorganiserat som sagt. Kul med riktiga eldsjälar som tar tag i saker och ser till att träffar och dyl. verkligen blir av. En eloge för det.

Hoppas på stor uppslutning.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Mfive

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma: +7/-0
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #7 skrivet: april 09, 2011, 15:14:07 »
Alain:
Svårt att säga... På Facebook är 60 anmälda + 70 som kanske kommer. Över 200 har inte svarat än då det är över en månad kvar.

Sedan har rätt många anmält sig på Garaget.

Via min blogg har ett antal också anmält sig.

Det står även utskrivet på ett antal forum.

Så slår man ihop alla så blir vi MÅNGA och med en rejäl mix av BMW´s. Vet några som kommer åka 30-40 mil enkel för att träffa likasinnade.

Gemini:
Tack! Det är betydligt lättare att få BMW-folk att komma på träffar än Porschefolk (tidigare Porscheägare).

Utloggad Mfive

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma: +7/-0
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #8 skrivet: maj 14, 2011, 00:05:32 »
SE HIT!!

GLÄDJANDE NYHET INFÖR TRÄFFEN 22 MAJ!


Vi kommer att ha en enkel tävling med fina priser till ALLA BMW-ägare.

Tävlingen kommer börja ca. [COLOR="red"]klockan 14:00[/COLOR] precis intill Slagsta Glass-kiosken. Där kommer jag ha ett litet infoupprop, så se till att vara just där då (om du nu t.ex. gått runt bland bilarna och kikat).
För att delta i tävlingen kommer du fram till mig (efter informationen) och visar mig din BMW-nyckel. Då får du en lott av mig. När alla fått en lott startar lottdragningen! Alla har lika stor chans. När denna tävlingsstund är över kommer vi att rulla mot Eskilstuna.

Dessa företag är sponsorer:

M-bilar, BMW Eskilstuna - http://www.mbilar.bmw.se
Meca - http://www.meca.se
BDS - http://www.bds.se
Mekonomen - http://www.mekonomen.se
Slagsta Glass - http://www.slagstaglass.com

Denna information läggs även i trådens förstainlägg på de forum träffinfon ligger uppe, samt skickas ut till alla anmälda på Facebook.
________________________________________________________________

Ny, nyttig info x 2:

*** Här nedan är också färdvägen från Träffplats A till Träffplats B i Eskilstuna.
Träffplats B ligger vid köpcentret Tuna Park (utanför OnOff/Expert Stormarknad) som ligger på Gunborg Nymansväg.
Hit åker vi endast om vi mot förmodan måste flytta på oss från Träffplats A, så lägg ingen större vikt vid detta. Info kommer i så fall på Träffplats A.





*** Kortegevägen genom Eskilstuna kommer inte att passera några rödljus. Detta för att "ormen" ska flyta på bra. Kör lugnt och följ ledarbilen. Vik inte av från bilormen!
Ingen karta för detta behövs.

Vi ses 22 maj! Det blir GRYMT! 8)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #9 skrivet: maj 14, 2011, 13:24:22 »
Just nu är jag i Thailand och inte kan delta i detta, sund! Som man bädda får man ligga och jag får väl vänta nästa gång. så bra organiserat som det är, det säkert kommer flera gånger. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Mfive

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma: +7/-0
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #10 skrivet: maj 18, 2011, 20:52:08 »
"Matnyttig" info för alla glassälskare inför träffen på söndag:
Slagsta Glass i Strängnäs tar inte kort, utan det är kontant betalning som gäller.

Utloggad Mfive

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma: +7/-0
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #11 skrivet: maj 22, 2011, 23:46:24 »
Jag vill tacka er ALLA för att ni förgyllde denna dag i BMW´s tecken!  8)

Helt otrolig uppslutning i Strängnäs hamn där glassen avnjöts och alla hade en bra stund i det underbara vädret. Många långväga gäster. Eloge till er!

Tävlingen verkade vara ett populärt inslag där ett gäng lyckliga vann allt från bilschampon till BMW-jackor.

Bilormen till Eskilstuna blev tillslut superbra, när alla anslutit. Några åkte visst lite fel först. Men ett par kompisar räknade till 160 bilar i karavanen!!
Sedan väntade 20-30 bilar till vid VME-rakan.
Där kunde man i lugn och ro fota bilar, snacka med likasinnade och kolla in de som lekte ute på rakan.

Tack till de som hjälpte mig att rodda under träffen! Great job guys!


Jag fotade ingenting idag men många riktigt bra fotografer förevigade dagen.

En eftersnackstråd finns på Garaget --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=215421

TACK!

P.S. Jag tog faktiskt en bild... Nämligen på min samt Mikaels kärra.
M5 Sedan och M5 Touring:

 

Fler bilder kommer upp på Garaget, Facebook, samt här när de är färdigredigerade. Även filmer kommer... :)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: BMW´s of Sweden #1 - 22 maj
« Svar #12 skrivet: maj 23, 2011, 07:34:33 »
Grattis till en lyckade träff! 8)
Jag hoppas verkligen att nästa år jag ska kunna vara med om ni gör det igen.
Denna gång får jag njuta av bilder och filmer.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners