Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Personuppgift på forumet  (läst 2972 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Personuppgift på forumet
« skrivet: mars 12, 2018, 10:36:25 »
Medlemmar personuppgift på forumet.

I maj månad är det en ny lag som inträder om hur man hanterar personuppgift från medlemmar här på forumet, i detta räknas epost som kan härledas till en person.

Idag ringde jag till datainspektionen för att får lite mer kött på ben för att får veta vad som gäller på forumet.

Jag förklarade till henne att på forumet, varje medlem använder ett användarnam (smeknamn), att i deras profil deras personnummer inte finns, och att medlemmar inte kan se på andra meddlemar Emailadress eller.
Hon förklarade att forumet inte är ett företag och inte förening eller.

Förklarade till henne att Emailadress är till att meddela en medlem att han fick ett privat meddelande på forumet och ingenting annat.

Hon svarade att det är ok men för att vara på säkra sida bör vi skicka ett PM för att berätta vad vi använder Email adress till.
Svarade till henne att det kan vara svårt att skicka ett PM till var och en, det är ju ca 3500 medlemmar.
Frågade henne om jag kunde starta en ny tråd på forumet som förklara vad som gäller.
Perfekt svarade hon.

Så ni vet att era Emailadress i era profil är enbart till att skicka vidare ett PM från forumet och ingenting annat.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners