Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Alain's blogg  (läst 97664 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #240 skrivet: november 13, 2015, 13:34:47 »
Tack Fredrik, även om det är lite efterskott är det alltid trevligt att bli grattad. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #241 skrivet: november 15, 2015, 14:14:10 »
Som jag skev på FB:
Stor internationell sorg. Smiley frown
 Mitt namn är Alain, jag är Fransman och är från Paris, jag känner till gator där terrorister slog till, Jag bor i Sverige sedan många år därmed inte var på plats när detta hände men på nånt sätt känner jag mig träffad och har det svårt att tänka på någonting annat.
 Blev indirekt träffad först i Januari när Charlie Hebdo drabbades av islamiska terrorister och nu händer det igen.
 Verkar som att det är mycket svårt att blir av med dessa människor som ta av livet av oskyldiga personer, de inte bryr sig om vem som drabba och träffas av deras skottlossning.
 Kvinnor, män eller barn spelar inge roll för dem, bara dödande träff som gäller.
 Även i deras egna länder döda dom folk som inte dela deras idéer, hemsk!
 Jag själv har många vänner från olika muslimska länder och tycker att det är trevligt att umgås med dem och kan tänka mig att det är så för många personer.
 Islam är en religion som Kristianism, Boudism eller annan som inte har någonting att göra med terrorism.
 Jag tyvärr inte kan direkt påverka mot deras handlingar men bara vara sorgsen och tänka på alla som dödades.
i detta fall kan man inte tror på Jul Tomte, man får se verkligheten framför sig, finns många terrorist som infiltrerade sig i många länder och är bereda att döda folk eller spränga sig själv och ta oskyldiga med sig för deras ideologin.
Dessa folk är kriminalare som måste förhindras på ett eller annat sätt.
 Hoppas verkligen att världen kan samla och hjälpa alla som drabbar av dessa terrorister och ser till att det ta slut.
Dela gärna.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #242 skrivet: januari 19, 2016, 15:22:32 »
Vilka jävla pucko som har körkort men inte kan köra bil när det är över 2cm snö! Stanna hemma istället för helvetet! >:(
Många skulle behöva att ta en kurs om hur man kör och reagerar när man kör på snö!
I Göteborg många trafik stökningar, krockade bilar, bilar vända bak och fram, folk som inte ta bort snö från taket, idag, en bil i Tingstadstunneln körde med mycket snö på taket som släppte på bilen bakom och fick rutan söder, förare tog bilens numer och rapporterade till polisen som fick komma, bilen kunde inte köra vidare, polisen sa att bilen som släppte snö får betala en ny ruta, bärningsbil plus böter 1500:- för ej sopade tak, rätt åt idioter!!
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Alains blogg
« Svar #243 skrivet: januari 20, 2016, 16:16:03 »
Hehe, i dag var det ganska lugnt men i går morse fanns det ett antal bilister som kröp fram i 50 - 60 på fin rak nittioväg. Visst skall man anpassa hastigheten till rådande väglag men nypackad snö är inte så halt att man behöver krypa fram. Roliga var att dessa bilister fortsätter med att sänka hastigheten ytterligare när de skall passera en fartkamera, trots att de redan låg 30 - 40 km/h under rådande hastighetsbegränsning.  :o

Som sagt, kan man inte hantera bilen bättre än att man behöver köra så försiktigt så stanna hemma eller ta bussen.

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Thomas i Luleå

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 69
  • Karma: +11/-2
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #244 skrivet: januari 21, 2016, 18:37:18 »
Tråkigt att höra hur dåligt förberedda våra medtrafikanter är.
Här uppe i norr så har kölden slagit till med ordentlig kraft och därmed uppstår
Fordonsproblem pga. dåligt underhåll och förmodligen lite låg intelligens.
När temperaturen sjunker under -25* så hinner inte en kall motor göra av med all kondens
de första minuterna utan det uppstår problem med vevhusventilationen.
Oljan trycks ut och sedan är det stop. Tror ni folk har täckbyxor å varm jacka i bilen samt
mössa/vantar...?  å inte det inte.
I morse var det -31*, jag han räkna till fem bilar med motorhuven öppen efter vägen till jobbet, jag har en mil dit. ???


Om det är någon tröst så är folk inte klokar här i norr bara för att vi har mer vinter. -Ja ja, SUCK!!!
Nu är det bara fyra månader kvar innan snön är borta.
Kör försiktigt.
// Thomas

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Alains blogg
« Svar #245 skrivet: januari 22, 2016, 09:59:32 »
Ja att ha med sig kläder är bra även här nere, var i Borås i går. -17°, jag som är född frusen hade nog legat i en snödriva illa kvickt om jag blivit ståendes med trasig bil.

Kan själv bli bättre på detta, för tillfället finns det endast två stycken filtar att ta till om olyckan skulle vara framme.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #246 skrivet: januari 22, 2016, 11:23:18 »
Skulle inte vilja bor där uppe då ni har -35 grader, minus 20 i Göteborg räckte mycket gott och väll.
Här år det bara en månad kvar innan våren visar sig, i fiol var mars månad rena sommar, bättre än resterande säsonger som blev bara skit. :(
Jag inte tror att det är många som har varma kläder liggande i sina bilar ifall att det skulle hända någonting men nån-gång får man sig av sina egna misstag.
Ska lägga några filtar och mössor i bilen ifall att... ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Alains blogg
« Svar #247 skrivet: januari 22, 2016, 14:34:00 »
Gjorde nyss en beställning på två stycken uppsättningar med fleece jacka, mössa, rejäla handskar och underställ till mig och sambon.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #248 skrivet: januari 22, 2016, 15:15:20 »
Bra att har Fredrik men man får hoppas att du inte ska behöva använda dom. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #249 skrivet: juni 17, 2016, 15:01:14 »
Det var ett tag sedan att jag skrev någonting men just nu är jag i Thailand med min fru i vara hus.
Kan säga att det är varmt utan idag var det lite kyligt, 38 grader ;) som tur är, finns airconditioner överallt.
Om någon ville se finna bilder, finns på min Facebook där alla är välkomna att ta en titt. ;)
https://web.facebook.com/alain.herter
Vi hörs. Alain.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #250 skrivet: juli 05, 2016, 11:09:14 »
Har haft ett jädra problem med mina 2st bärbar datorer.
Öppna dom och klickade på internet, så fort jag fick fram MSN sida, fick ett meddelande att det inte går att vissa sida och det blev så på vilken sida som helst och det på båda datorer eller blockerade sig och klickade på F5 utan stora nytta, mycket irriterande.  >:(
Fick att kopiera alla bilder och olika dokumenter på en usb nyckel återställa 1 dator i taget, den andra håller på just nu vilket ta flera timmar.
Den som är klart fungerar nu som det ska.
En annan problem är att 1 dator uppgradera sig upp till Windows 10 vilket jag inte vill har, finns nånt program för att återställa från 10 till 8?
Jag kollade 1 men det står att man har en månad för att kunna göra det vilket i mitt fall inte hjälper mig.http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634301/avinstallera-windows-10/sida/2/aterstall-nedgradera-ta-bort-windows-10
 
Någon som vet en annan?   
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #251 skrivet: januari 24, 2017, 05:37:17 »
För precis ett år sedan var det minus 8, i år, samma dag har vi plus 8 i Göteborg.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #252 skrivet: januari 25, 2017, 13:28:25 »
Pappy's lilla älskling (barn-barn) som ville äta pizza då fick hon göra den själv och är super nöjd med resultat.
 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #253 skrivet: januari 25, 2017, 13:37:06 »
Lite trött efter maten då är det skönt att vila sig på pappy som sitter i fåtölj.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alains blogg
« Svar #254 skrivet: januari 25, 2017, 14:18:57 »
Snart kommer värme då kan vi promenerar på slottsskogen som förra året.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners