Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Fel mjukvara!  (läst 2174 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonas_E87

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Fel mjukvara!
« skrivet: juli 09, 2013, 09:54:37 »
Hej
Har nyligen köpt en bmw 120d plötsligt signalerar den för byte av tändstift vilket man inte har i diesel bilar. Åkte till Bendt bil i Halmstad och de har aldrig sett detta fel förut de menar på att jag har mjukvara till en bensin bil och att det är en omprogramering som krävs och att detta sket på egen risk.  :(
Någon som varit med om liknande eller bara har gjort en omprogrammering av andra skäl och fick ni problem efter omprogrameringen?
Tack på förhand för alla svar.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10047
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Fel mjukvara!
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2013, 10:50:18 »
Välkommen på bimmerpower.org! Jonas. ;)
Konstigt!
Har du köpte bilen från ett företag?
Skulle rekommenderar dig att åka till BMW och göra en undersökning, se vad dem kan göra och berätta om varför är det så.
Det kanske gå på garantin för att så ska det inte vara.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad jonas_E87

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Fel mjukvara!
« Svar #2 skrivet: juli 09, 2013, 11:20:08 »
Har försökt att få kontakt med Bmw Sverige och även i Tyskland då min lokala auktoriserade verkstad kändes osäkra, men där har jag inte fått svar än har tom ringt dem men kopplas bara vidare och inga svarar >:( . Men du har rätt jag har bokat tid för felsökning och hoppas att de kan få reda på vad som är fel.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10047
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Fel mjukvara!
« Svar #3 skrivet: juli 09, 2013, 17:02:50 »
De kommer säkert att läsa om det finns felkoder och undersöka varför du får meddelande med byte av stift på en diesel.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners