Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: B6 - lite bättre på allt  (läst 2656 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
B6 - lite bättre på allt
« skrivet: oktober 11, 2011, 08:51:13 »
B6 - lite bättre på allt

En liten finslipning av allt - och en rejäl revidering av biturboåttan för att höja toppeffekten. BMW:s hustuner Alpina har förädlat nya 650i, och det är en förädling i ordets rätta bemärkelse.

BMW:s hustuner Alpina hade nya B6 Bi-Turbo som dragplåster i sin Frankfurt-monter. Baserad på BMW 650 med 4,4-liters V8 med dubbelturbo har de modifierat motorn grundligt med aningen sänkt kompressionsförhållande för att höja laddtrycket till 1,0 bar och ta ut en ny toppeffekt om till 507 hk. Original 650i utvecklar 404 hästar. Växellådan är en åttaväxlad ZF switchtronic med paddelväxling. Enligt deklaration nöjer sig nya B6 med 10,9 l/100 km.

Karossen får spoilers som minskar de aerodynamiska lyftkrafterna med 14 procent fram och till nära noll över bakaxeln i 150 km/h. Mängden luft som letar sig in under bilen har minskats med tio procent. Alpina har utvecklat egen fjädring och monterar större bromsar samt uppgraderar inredningen givetvis. Allt som kan göras ett snäpp vassare har vässats ett snäpp.











Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Leif L

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 538
  • Karma: +10/-0
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
SV: B6 - lite bättre på allt
« Svar #1 skrivet: oktober 11, 2011, 09:20:56 »
Hej å hå...haklapp på.....den va läcker i färgen och övrigt också!

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: B6 - lite bättre på allt
« Svar #2 skrivet: oktober 11, 2011, 10:34:09 »
Tyvärr är det inte en bil som bara kan använda som transportmedel till jobbet varje dag.
Håller med dig Leif, snygg färg!
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Leif L

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 538
  • Karma: +10/-0
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
SV: B6 - lite bättre på allt
« Svar #3 skrivet: oktober 11, 2011, 12:18:42 »
Tyvärr är det inte en bil som bara kan använda som transportmedel till jobbet varje dag.
Håller med dig Leif, snygg färg!



Nej...ingen jobb-bil, då tappar den sin tjusning, en fintväderglidarbil är vad det ska vara!

 

Reklampartners