Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Har du det så under oljelock  (läst 2319 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Har du det så under oljelock
« skrivet: januari 16, 2017, 14:05:44 »
Har du det så under oljelock?

Nu är det kallt ute och klart att alla vill åka till sitt jobb med bilen till och med kör korta resor som gör att motorn inte varma upp som det ska därmed får man den kondens som blir gagamoja typ majonnäs under oljelock.
varför kommer detta?
Jo! detta kommer när man kör alldeles för lite, jag menar korta resor och detta är helt normal.
Hur man undviker detta?
Jo! när det är riktigt kall ute, man förmodligen behöver köra flera mil så att motor varma upp sig som det ska.
Finns en del av människor som täcker med någonting typ kartong eller plast vid njurarna så att det stoppa kallvind mot motor/kylare vilket gör att motor blir snabbare upp till rätt temperatur och inte behöver eller köra flera mil.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Har du det så under oljelock
« Svar #1 skrivet: januari 16, 2017, 16:29:52 »
På vissa modeller av E46 så finns det även problem med underdimensionerad vevhusventilation, så kolla slangarna till denna. Kan vara fullt med gult klägg om man har otur.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

 

Reklampartners