Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Ny medlem behöver hjälp  (läst 1565 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad arrie

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
Ny medlem behöver hjälp
« skrivet: maj 15, 2018, 19:02:59 »
Hej
Jag köpte en 745i 2002 och har massa problem. Tidigare ägare har bytt batteri men inte registrerad. Registrerad är en 110 ah batteri.Inbyggt är en 95 ah agm batteri. Jag köpte nu en 110 ah agm batteri.
Batteri måste bli registrerad och kanske programmerad. BMW Jönköping kunde det inte.

Som sagt jag köpte bilen och en dag efter gick ingenting mer. Totalutfall alla komponenter. ABS, Servo,Parkbroms, Växellåda osv.Bara nödprogram. Alla lampor lyste.Allt har börjat efter jag försökte lära känna min nya bil. Allt ta ström.

Jag har laddat batteriet och allt som går på ström har jag stängt av. Bilen funkar nu sen ca 3 veckor men det finns mycket mer fel.  jag måste hitta orsaken. jag har laptop alltid med för att jag kan radera alla fel.

Jag är tysk och bor 3mil utanför Jönköping. Finns nån i närheten som vill och kan hjälpa mig? Det vore det toppen. En BMW club kanske?

Hälsningar Arrie



Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Ny medlem behöver hjälp
« Svar #1 skrivet: maj 19, 2018, 11:10:55 »
Jag är inte från Jönköping men har för mig att Rinaldo Bilservice i Jönköping skall vara väldigt duktiga, prova att höra med dom.

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

 

Reklampartners