Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Testa larmet  (läst 6573 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Testa larmet
« skrivet: maj 08, 2018, 17:35:02 »



Hej


Nån som vet hur man testar larmet?? På Volvon kunde jag gå in och sätta mig, låsa med fjärrkontrollen och vifta med armarna så gick larmet igång.

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
Testa larmet
« Svar #1 skrivet: maj 08, 2018, 19:22:00 »
Det är samma med BMW. Om man t ex lämnar hunden bak i sin E39 Touring så nåste man trycka en gång extra på låsknappen för att avaktivera rörelsedetektorn. Annars går larmet på parkeringen, när husse är inne i affärerna.

Fråga mig inte hur jag vet detta, det är hemligt. :)

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Testa larmet
« Svar #2 skrivet: maj 09, 2018, 16:22:20 »
Det är samma med BMW. Om man t ex lämnar hunden bak i sin E39 Touring så nåste man trycka en gång extra på låsknappen för att avaktivera rörelsedetektorn. Annars går larmet på parkeringen, när husse är inne i affärerna.

Fråga mig inte hur jag vet detta, det är hemligt. :)


Så med andra ord kan jag sätta mig i bilen, låsa den med fjärren och efter en stund vifta med armarna så går larmet igång?

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
Testa larmet
« Svar #3 skrivet: maj 09, 2018, 23:22:08 »
Ja, så fungerar i varje fall larmet på min E39, men jag vet inte om alla BMW har en rörelsesensor i kupén. I taket på min sitter det en liten dosa - det är rörelsesensorn.

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Testa larmet
« Svar #4 skrivet: maj 10, 2018, 10:21:43 »
Likadant i min E46, vet inte hur det är på E90.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Testa larmet
« Svar #5 skrivet: maj 10, 2018, 16:25:37 »
Ja, så fungerar i varje fall larmet på min E39, men jag vet inte om alla BMW har en rörelsesensor i kupén. I taket på min sitter det en liten dosa - det är rörelsesensorn.


Ok. Testade igår att låsa bilen med fjärren. Väntade i ca 30 sekunder sen öppnade jag med nyckeln då gick larmet igång. Förmodar att det finns rörelsesensor i kupén samt att bagageutrymme och motorhuv är kopplade till larmet? Det finns två dekaler på var sin främre dörrruta, där det står Bmw originallarm. Söker jag på vinnr så står det "S302A Alarm System" samt "S8TGA Thief proofing device" vad nu de menar med det sista?

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Testa larmet
« Svar #6 skrivet: september 07, 2018, 09:16:47 »
Tänk att den system är också bra att använda när du ska till exempel med båt till Danmark annars larmet kan sätta i gång flera gånger under tiden. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Testa larmet
« Svar #7 skrivet: september 07, 2018, 21:24:01 »
Tänk att den system är också bra att använda när du ska till exempel med båt till Danmark annars larmet kan sätta i gång flera gånger under tiden. ;)


Ja det stämmer. Fick erfara det när jag åkte färjan mellan Horten och Moss nu i sommar. Bilen larmade efter en stund men jag kunde stänga av det och det larmade inte mer som tur var. Förmodar att det var sjögången som orsakade detta? Var det rörelsesensorn som larmade? Larmar det när nån försöker att hissa upp lr luta bilen?

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Testa larmet
« Svar #8 skrivet: september 08, 2018, 20:04:33 »
Japp, det är sjögången (vågor) som gör att båten följer dessa därmed bilen går upp och ner och med hjälp av rörelsesensor, larmet reagerar efter.
Bra att man kan stänga av den efter behov.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners