Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: strålkastare bmw e61 04 touring  (läst 1373 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ullkrull

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
strålkastare bmw e61 04 touring
« skrivet: december 31, 2017, 10:40:47 »
Tjena.
Skulle byta en höger strålkaste fram min bmw pga fukt köpte en beg xenon men när jag skulle flytta över min ballast så passar ej kontakten till på undersidan min gamla kastare har nummer 158724-/01 pbtasa gf20  och den nya heter 162396 pcbasa gf20k dom ser lika ut,  fundera på om man kan flytta över mitt gamla kabel och ballast och bygga ett eget fäste till den  eller om man kan ragga tag i den andra ballasten och köra med olika på vänster och höger sida ???
 

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
strålkastare bmw e61 04 touring
« Svar #1 skrivet: januari 03, 2018, 23:52:30 »
Strålkastarna tar in fukt när tätningen mellan det glasklara framstycket och bakstycket torkar. Det är alltid i överkanten, vattnet/fukten tar sig in genom gravitationen, uppifrån och ner. Köp någon kladdig fönstertätning, typ Sikaflex eller silikon på Bauhaus el liknande och täta hela överkanten så är du av med problemet.

 

Reklampartners