Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Nautilus blogg  (läst 4710 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Nautilus blogg
« skrivet: januari 09, 2010, 20:28:07 »
Då var det dags att skapa en blogg. En blogg kan vara en trevlig funktion tror jag, hoppas att det är fler som bloggar.

Jag är frånskild och har 2 barn i övre tonåren. Bor i Skåne vilket gör att jag har nära till mina arbetsplatser Sturup och Kastrup.

För ca 20 år sedan körde jag lite folkracetävlingar, mest för att det var kul. Jag var sponsrad av ett företag i Sjöbo och körde en knallgul Audi Quattro.

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #1 skrivet: februari 11, 2010, 19:20:42 »
Fick förmånen att köpa kilroys högtalare B&W 804. Jag var hemma hos honom och hämtade dom, han följde med hem och hjälpte mig att placera dom rätt. Högtalarna är i perfekt skick utan en skråma.

Utloggad franke

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1109
  • Karma: +0/-0
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
SV: Nautilus blogg
« Svar #2 skrivet: februari 11, 2010, 20:19:17 »
Bilder på nyförvärven? :)
Blev mycket imponerad av en kompis B&W 604 så jag tänkte skaffa något från B&W så småningom.
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #3 skrivet: februari 17, 2010, 17:31:31 »
Trevligt att det börjar flyta in lite medaljer. Jag och döttrarna försöker bevaka så mycket av OS som möjligt. Jag kollar mest på skidåkning, dom är mest intresserade av snowboard och puckelpist.

Jag skrev ett inlägg i Diskussionsforumet idag. Jag föraktar verkligen människor som bär sig åt som AP crew gör. Utan att jag vet säkert tror jag mig förstå att den berörde moderatorn är en ung man med familj. Han har all min sympati.

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #4 skrivet: mars 22, 2010, 17:14:39 »
Tillbaka efter 17 dagar i Thailand tillsammans med döttrarna. Efter den här vintern var det verkligen skönt med sol, bad och värme!

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #5 skrivet: mars 22, 2010, 17:24:23 »
Du är välkommen tillbaka! Då är det dags att berätta resan i Thailand i din blogg. ;)
Själv alskar jag Thailand, min fru kommer från Thailand.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #6 skrivet: april 21, 2010, 15:15:30 »
Som pilot så har det blivit mindre att göra, om man säger så. Informationen även för oss anställda är splittrad och gäller oftast inte mer än några timmar. Förhoppningsvis lättar restriktionerna så fort som möjligt.

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #7 skrivet: april 26, 2010, 12:55:37 »
När äntligen flygrestriktionerna har lättat så har det blivit mycket arbete. Det har blivit några intensiva dagar och ambitionen är att få hem så många strandsatta svenskar som möjligt. Det handlar både om övertid, indragna ledigheter och anpassade arbetstider för alla i branschen.

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #8 skrivet: maj 14, 2010, 13:32:48 »
Efter en ganska hektisk tid med mycket arbete så är det dags för lite ledighet. Tack vare kylan i maj har inte trädgården växt igen fullständigt.

För en tid sedan fick jag ett nytt anbud om att bli chef för en flygskola. Dock krävs det att hela familjen (jag och döttrarna) flyttar vilket inte känns så lockande för tillfället.

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #9 skrivet: augusti 03, 2010, 22:34:30 »
Efter 3 veckors semester med kanonväder så känns det ganska bra att börja jobba igen. Jag träffade kilroy som hastigast på Kastrup förra veckan. Han var på väg till Finland och jag kom från en flight från London till Kastrup.

Nu hoppas vi att bimmerforum fungerar bra framöver och att fler medlemmar registrerar sig.

Utloggad Nautilus

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 160
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nautilus blogg
« Svar #10 skrivet: oktober 17, 2010, 23:35:18 »
Efter att ha haft några vädermässigt riktigt jobbiga flygningar mellan Sydamerika och Europa så skall det bli skönt att ha några dagar ledigt. Tänkte också passa på att byta golv i en av tösernas rum. Jag passar nog på och lägger på vinterdäcken på bilen också. Det brukar alltid komma en köldknäpp i månadsskiftet oktober-december här nere i Skåne.

 

Reklampartners